میلاد پیامبر وحدت‌بخش میان شیعه و سنی


میلاد پیامبر وحدت‌بخش میان شیعه و سنی

مدیر حوزه علمیه امامیه چهارمحال و بختیاری در خصوص علت نامگذاری فاصله بین روزهای میلاد پیامبر (ص) به نام هفته وحدت، اظهار کرد: اگر در بحث خلفا، اختلاف وجود دارد، بر سر وجود پیامبر اکرم (ص) اتحاد نظر مطرح بوده و وجود پیامبر اکرم (ص)، اصل دین و اصل اسلام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ائمه اطهار، جانشینان پیامبر اکرم (ص) هستند، اظهار کرد: اگر مردم، عاشق امامانی مانند امام حسین (ع) هستند، به راس هرم آنان، یعنی پیامبر مهربانی‌ها توجه دارند و اگر کسی امیرالمومنین (ع) را دوست دارد، در واقع در حال تبعیت از حضرت محمد (ص) بوده و درباره دیگر امامان نیز به همین صورت است، بنابراین نمی‌توان گفت که پیامبر در میان مسلمانان از محبوبیت کمی برخوردار است.

دیر حوزه علمیه امامیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) تا جان در بدن داشتند، توصیه به توجه به اهل بیت (ع) داشته و راه هدایت را از این طریق دانسته‌اند، بنابراین اگر مسلمانان با محبت امام زمان (عج) و یا سایر امامان زندگی کنند، مورد رضای پیامبر (ص) قرار گرفته و براساس منویات ایشان حرکت می‌کنند.

وی گفت: در عالم ماسوی الله، پیامبر اکرم (ص) بالاترین موجود خدا و اول شخص عالم هستند، ایشان سرور و سید کائنات و سید رسل بوده و بین خداوند و ایشان نسبتی مانند نسبت پیامبر و امام علی (ع) برقرار است و طبق گفته پیامبر (ص)، حضرت علی برای پیامبر (ص) مانند وجود پیامبر (ص) برای خداوند متعال است، از اینجا می‌توان مفهوم جمله پیامبر (ص) شهر علم است و علی (ع) باب آن، را فهمید.

فاطمی در خصوص علت نامگذاری روزهای بین میلاد پیامبر (ص) به نام هفته وحدت، اظهار کرد: اگر در بحث خلفا، اختلاف وجود دارد، بر سر وجود پیامبر اکرم (ص) اتحاد نظر مطرح بوده و وجود پیامبر اکرم (ص)، اصل دین و اصل اسلام است.

دیر حوزه علمیه امامیه چهارمحال و بختیاری افزود: در خصوص تاریخ تولد پیامبر اختلاف نظری مطرح است، اکثر اهل سنت، دوازدهم ربیع‌الاول را سالروز تولد پیامبر (ص) دانسته و اکثر شیعیان، روز هفدهم را برای میلاد پیامبر (ص) مطرح می‌کنند، در میان شیعیان مرحوم کلینی، مانند اهل سنت فکر می‌کرده و از میان اهل سنت نیز، افرادی غیر از روز دوازدهم را روز میلاد حضرت محمد (ص) می‌دانند.

وی تاکید کرد: بنابراین برای حفظ وحدت، هر دو روز را به نام میلاد پیامبر نامگذاری کرده‌اند و به جای دو روز، یک هفته جشن گرفته می‌شود.

فاطمی در خصوص راه‌های افزایش وحدت در جامعه، تصریح کرد: در مجامعی که اهل سنت حضور دارند، موارد اختلاف بین شیعه و سنی بیان نشود تا اسباب دلخوری شیعه یا سنی فراهم نشود و سعی شود که دو طرف احترام همدیگر را حفظ کنند، البته اختلاف سلیقه و نظر در جامعه وجود دارد، براساس آموزه‌های دینی و کمک گرفتن از عقل، وحدت باعث تقویت جامعه شده و جامعه را به سمت اهداف خود سوق می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران