کانون های مساجد مراکزی برای هدایت مردم باشند/ در عمران مساجد به معنویت و فرهنگ هم توجه کنیم


کانون های مساجد مراکزی برای هدایت مردم باشند/ در عمران مساجد به معنویت و فرهنگ هم توجه کنیم

آیت‌الله محامی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مرکزی برای هدایت و راهبری مردم باشند، گفت: عمران مسجد تنها به معنای عمران فیزیکی نیست، بلکه عمران معنوی و فعالیت‌های متنوع فرهنگی در مساجد نیز در این راستا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سومین همایش منادیان وحدت صبح امروز (پنجشنبه، ۲۹ مهر) در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این همایش «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیت الله «مصطفی محامی»، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، «حسین مدرس خیابانی» استاندار و «حسین مسگرانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» سخنرانی کردند.

گزارش کامل تصویری این همایش را اینجا ببینید.

آیت‌الله مصطفی محامی در این همایش با اشاره به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان گفت: دراستان علی رغم همه توانمندی ها و ظرفیت های که خداوند در این استان قرار داده است، ظرفیت مردم مستعد، متعهد، با ایمان،قابل توجه است و با وجود این که از این ظرفیت ها استفاده می شود، این استان از استانهای محروم در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به خدماتی که در این استان شده که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، اما همچنان شاهد محرومیت هایی در استان هستیم که نیاز است برای توسعه عمرانی، اقتصادی استان تعامل و همکاری های بسیاری صورت گیرد زیرا که اگر می خواهیم در جامعه پیشرفتی داشته باشیم نیازمند تحول و رشد اقتصادی، علمی و امنیت هستیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی دستگاه های مختلفی دخیل هستند اما سهم مهم در فرهنگ در وزارت ارشاد و اداره ارشاد استان است و با تعدد کارهای فرهنگی که این مجموعه بر عهده دارد باید سرمایه گذاری بیشتری در ابعاد مختلف صورت گیزد، انتظار می رود که مراکز قرآنی، مجتمع های مذهبی و کانون های فرهنگی هنری مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

آیت الله مصطفی محامی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم در تقوی وحدت است، گفت: محور وخدت عامل مهمی در مقابله در برابر دشمن است و زمینه ساز حفظ جامعه اسلامی را فراهم می کند از طرفی موجب اخوت، مودت، محبت می شود و برگزاری همایش منادیان وحدت عاملی برای ترویج در این عرصه است.

وی ادامه داد: منادی وحدت بودن و تلاش برای حفظ فرهنگ وحدت موضوع مهمی است زیرا که دشمنان به دنبال تهاجم به اسلام و وخدت مسلمانان هستند و امروز لازم است که فعالیت های فرهنگی، ندای وحدت در پایگاه عبادی خانه خدا مسجد باشد و فعالیت های دینی و مذهبی در کانون های مساجد انجام شود و این مراکز فرهنگی هنری کانون هدایت و راهبری مردم را بر عهده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امروز همه باید برای عمران و آبادانی مساجد تلاش کنیم و عمران مسجد تنها به معنای عمران فیزیکی نیست،بلکه عمران معنوی و فعالیت های متنوع فرهنگی در مساجد نیز به معنای عمران مسجد است زیرا که انجام فعالیت های اجتماعی، فرهنگی،سیاسی آغازش از مساجد بوده است و با نگاه به صدر اسلام می بینیم که مساجد محل قضاوت، عبادت، اخلاق، دفاع از اسلام، ارشاد و رسیدگی به مشکلات مردم بوده است و اکنون نیز مساجد بایدبه جایگاه قبلیشان برسند و محلی برای بصیرت بخشی و معنویت دهی به مردم باشند.

بنابراین گزارش در ادامه این همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۲ منادی وحدت، مدافع حرم و سلامت استان تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران