تمدن نوین اسلامی با اتحاد برادران شیعه و سنی از مساجد شکل می‌گیرد


 تمدن نوین اسلامی با اتحاد برادران شیعه و سنی از مساجد شکل می‌گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مسجد را محور وحدت می‌دانند، گفت: به زودی از این محور، تمدن نوین اسلامی با اتحاد برادران شیعه و سنی شکل خواهد گرفت.

به گزازش خبرنگارگروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سومین همایش «منادیان وحدت» صبح امروز پنج‌شنبه 29 مهر ماه با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط مولوی سالارزهی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

در این همایش «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیت الله «مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، «حسین مدرس خیابانی» استاندار، «حسین مسگرانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» سخنرانی می کنند.
گزارش کامل تصویری این همایش را اینجا ببینید.
بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در سومین همایش «منادیان وحدت با بیان اینکه بنیان‌گذاری هفته وحدت از ابتکارات بی‌نظیر امام خمینی(ره) است، گفت: رحمت و عطوفت پیامبر اسلام(ص) برای مسلمانان الگو است و این موضوع سرمشق برادران شیعه و سنی برای اتحاد و وحدت است. مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید دارند که بهترین مکان برای همبستگی و وحدت مسجد است و به زودی از این محور، تمدن نوین اسلامی با اتحاد برادران شیعه و سنی شکل خواهد گرفت.
رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ارتباطات انسان در زندگی به چند بخش تقسیم می شود یک بُعد ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است که خداوند این ارتباط را به دو دسته تقسیم کرده و در قرآن می فرماید: «وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ عده ای بر اساس این آیه از کفار هستند و عده ای مومن، عده ای ایمان‌باور بوده و عده ای باور به خدا و معاد ندارند. اما خداوند در مقابل مومنان می‌فرماید: «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ یعنی برخوردی با مهربانی و مودت. سوالی که در زمینه وحدت مطرح می شود این است که چرا در هفته وحدت دور هم جمع می شویم؟ این هفته فقط به معنای این نیست که در ایام خاصی دور هم جمع شویم.
دکتر ارزانی ادامه داد: مقام معظم رهبری استان سیستان و بلوچستان را به عنوان محور وحدت توصیف کردند بنابراین با توجه به اینکه امسال سال وحدت و همدلی و هم افزایی است، باید تلاش کنیم در این مسیر حرکت کنیم چنانچه که خداوند فرمود: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»؛ پس وحدت نه تنها برای هفته وحدت که برای همه زمان ها است.
وی با اشاره به اینکه وحدت نَه فقط برای مومنین در ایران یا سیستان و بلوچستان که برای همه مومنین در همه جهان است، گفت: وقتی شهادتین گفته می شود یعنی با هم برادر و هم‌رای شده و مدل ارتباط قرآنی می گوید: اگر انسان ها ایمان دارند و باورشان یکی است، یعنی وحدت و همدل و هم افزا هستند و اگر کسی از دشمنان هم عقیده نباشد و بخواهند وحدت مسلمین را بر هم زند مقابل اش می ایستید.
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به بعد دیگر ارتباط انسان گفت: این رابطه مربوط به ارتباط انسان با خدا است که در قالب زنجیره عبودیت تعریف شده است، برادران شیعه و اهل سنت با حضور در مسجد و عبادت این ارتباط را قوام می بخشند. و این بسیار این برای من ارزشمند است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کردند که برنامه ما این است که مسجد را محور فعالیت های فرهنگی هنری قرار دهیم و ما با تمام قوا از این مساله حمایت می کنیم.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مردم و مومنین همواره در حال تلاش هستند، گفت: بُعد دیگر این رابطه در حوزه رابطه انسان با مردم است، خداوند در قرآن کریم فرموده است که: «وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ»؛ مردم صرفا به تلاش خود وابسته نیستند بلکه فضل و رضوان خداوند را طلب می کنند، آنچه اهمیت دارد همین توکل در کنار تلاش است.
وی با تاکید بر اینکه اسلام دینی کامل و جامع است و ما مفتخریم که با نام مسلمان و رفتار مسلمانی دور هم جمع شده‌ایم، گفت: امید است که اعضای کانون های مساجد، ائمه جماعات، حجج الاسلام و علمای این همایش، با اهتمام ویژه ای که داشتند و دارند و خواهند داشت در عرصه وحدت اسلامی فعال تر باشند.
پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟