19 خبرنگار فلسطینی در زندان های صهیونیست ها به سر می برند


19 خبرنگار فلسطینی در زندان های صهیونیست ها به سر می برند

کمیته حمایت از روزنامه نگاران اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی 19 روزنامه نگار فلسطینی را در زندان های خود بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، کمیته حمایت از روزنامه نگاران از نهادهای بین المللی خواست برای حفظ حقوق مردم فلسطین در داشتن آزادی بیان دخالت کنند و در این راه گامی بردارند.
این کمیته با انتشار بیانیه ای در مورد بازداشت احمد قطامش ، نویسنده و اهل شهر البیره در کرانه باختری ، افزود: با دستگیری نویسنده قطامش ، تعداد روزنامه نگاران و متخصصان رسانه ای بازداشت شده در زندان های اشغالگران از جمله پنج نویسنده و روشنفکر به 19 نفر افزایش یافته است.

احمد قطامش 69 ساله ، نویسنده فلسطینی است که رژیم اشغالگر قبلا چندین بار او را دستگیر کرده بود و بر اساس اعلام مراکز حقوق بشر ، مجموع سالهایی که او در زندانهای رژیم اشغالگر بوده, حدود 14 سال است.

این کمیته اظهار داشت: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل به بهانه ها و اتهامات واهی ، به تحت تعقیب قرار دادن متخصصان رسانه ، روزنامه نگاران ، نویسندگان و دانشگاهیان ادامه می دهند. این سرکوب ها و تحت تعقیب قرار دادن ها به دلیل نظرات و فعالیت های این خبرنگاران ، نویسندگان و روشنفکران در رسانه های اجتماعی و در زمینه فعالیت حرفه ای و رسانه ای آنهاست.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران از جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری آن خواست برای حمایت از حق مردم فلسطین مداخله کنند تا آنها بتوانند آزادانه و بدون محدودیت, بازداشت و محاکمه نظرات خود را مطرح کنند.

این کمیته از نهادهای بشردوستانه و حقوق بشر همچنین خواست تا برای توقف سیاست های بازداشت اداری( بدون محاکمه) علیه روزنامه نگاران در زندان های رژیم اشغالگر که بدون توجیه قانونی بازداشت شده اند، مداخله کنند.


تعداد اسرا در زندان های اسرائیل تا پایان سپتامبر گذشته به حدود 4 هزار و 600 نفر رسید که از میان آنها 35 اسیر زن و حدود 200 اسیر کودک هستند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد