هشدار کمیته مقاومت عراق درباره سوء استفاده از اعتراضات به نتیجه انتخابات


هشدار کمیته مقاومت عراق درباره سوء استفاده از اعتراضات به نتیجه انتخابات

کمیته هماهنگی مقاومت عراق ضمن توصیه به معترضان به نتایج انتخابات برای سلب فرصت از بعثی‌‌ها و مزدوران سفارتخانه‌ها برای سوء استفاده از اعتراضات مسالمت آمیز گفت که سرقت آرای مردم به دلیل مخالفتشان با سازش و اشغالگری بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، کمیته هماهنگی مقاومت عراق امروز دوشنبه بیانیه‌ای جدید درباره نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور صادر کرد.

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه این کمیته آمده است: خطاب به ملت غیور ما و به خصوص فرزندان عشایر اصیل و مردم و طرفداران نامزدهایی که آرای آنها در سیاه‌ترین انتخابات عراق و چه بسا دنیا ربوده شد، می‌گوییم که بی تردید شما کاملا برای برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و بیان مخالفت و نارضایتی خود نسبت به اتفاق رخ داده در سرقت خواست و آرای شما از سوی کمیساریای انتخابات، حق دارید.

کمیته هماهنگی مقاومت عراق با اشاره به دخالت طرف‌هایی داخلی و بین المللی در انتخابات گفت: آنها خیر و صلاح کشور عزیز ما و مردم آزاد و سرافراز ما را که مخالف همه اشکال اشغالگری و سازشگری هستند، نمی‌خواهند.

در ادامه آمده است: ما خواسته‌های مشروع شما را که با شواهد منطقی و آمار و ارقام شفاف انطباق دارد، برای بازگرداندن حق به صاحبان آن درک می‌کنیم تا فرصت از کسانی سلب شود که به دنبال سوء استفاده از اعتراضات مسالمت‌آمیز شما هستند همان گونه که از تظاهرات‌های قبلی سوء استفاده کردند.

کمیته هماهنگی مقاومت عراق خطاب به معترضان عراقی گفت: ما امیدواریم که فرصت را از خفاش‌های تیره بعثی‌ها و دنباله‌روهای سفارتخانه‌ها و کسانی که با آنها هستند، بگیرید آن هم از سه طریق نخست اینکه کسانی را که می‌خواهند به منافع عمومی و خصوصی آسیب بزنند، از خود طرد کنید؛ دوم اینکه اجازه مسدود شدن راه‌ها و به تعطیلی کشیدن منافع مردم را ندهید و سوم اینکه نیروهای امنیتی سپر عراق و دژ محکم آن است و حفظ اقتدار و احترام آن واجب شرعی، ملی و اخلاقی است و چهارم اینکه نیروهای امنیتی قهرمان ما هم باید یار و یاور مظلوم و عراق و مردم آن باشند.

در پی اعتراض گروه‌های سیاسی و احزاب مختلف عراقی به نتایج اعلام شده انتخابات اخیر و طرح ادعاهایی در خصوص دستکاری شدن این نتایج، مناطق مختلف این کشور از روز گذشته شاهد اعتراض‌های خیابانی و بستن برخی محورهای مواصلاتی است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت