مسلمانان ایالت آسام هند زیر تیغ دولت مودی


مسلمانان ایالت آسام هند زیر تیغ دولت مودی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: حزب نارندرا مودی جدیدترین اقدام خود را برای اخراج مسلمانان از ایالت آسام هند به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: کمپین برای اخراج مسلمانان بومی در ایالت آسام درشمال شرقی هند جدیدترین کمپینی است که حزب ملی گرای هندوی بهاراتیا جاناتا علیه مسلمانان این کشور به راه انداخته است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: فیلم های خشونت آمیز و سوزاندن منازل مسلمانان در این ایالت، هندی ها را شوکه کرده است. پس از اینکه در ماه گذشته طور گسترده ای گسترش یافت. جهانیان به کمپین دولتی اخراج اجباری در این منطقه در مرز بنگلادش توجه کردند.

مسئولان دولتی این اقدامات خشونت بار توجیه کردند که تعدادی زیادی از مهاجران غیرقانونی که از بنگلادش می آیند، و کسانی که در زمین ها پروژه های مهم کشاوری برپا می کنند، هد قرار داده است.

اما بازنگری و بررسی اسناد رسمی و مصاحبه های متعددی که این روزنامه انجام داده است،حاکی از آن است که تعدادی از ساکنان اخراج شده در واقع شهروندان قانونی هستند که حق زندگی در زمین های دولتی را دارد. این درحالی است که منتقدان دولتی معتقدند که عملیات تخلیه و اخراج بخشی از کمپین گسترده حزب حاکم علیه ساکنان مسلمان در هند است.

سوابان کومار گوش، نائب رئیس یک سازمان غیرانتفاعی که به نفع آوارگان در آسام فعالیت می کند، می گوید:آنها می خواهند که مسلمانان زیر ظلم باشند و زیر منت هندوها باشند.

این روزنامه اعلام کرد: «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و حزب بهاراتیا جاناتا توانستند با حمایت از طرح هایی که بیش از 200 میلیون مسلمان در این کشور را در تنگنا قراردادند، پایگاه ملی هندوی را بسیج کنند.

این گزارش درباره شدیدترین تدابیر علیه مسلمانان در ایالت آسام اعلام کرد: نزدیک یک سوم ساکنان این ایالت مسلمان هستند. در تابستان 2019 میلادی تجدید نظر قانون شهروندی بیش از دو میلیون نفر از ساکنان این ایالت که تعداد شان 33 میلیون نفر است، انجام نگرفت.

در دسامبر 2019 میلادی، هند تصمیم گرفت قانون مهاجرت را تصویب کند و اعطای تابعیت به مهاجران غیرقانونی از کشورهای مجاور را که هندو و از ادیان دیگر به استثنای مسلمان باشند، سرعت بخشد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس