نامگذاری 28 مسابقه بین المللی قرآن کریم مصر به نام « شیخ محمد صدیق منشاوی»


نامگذاری 28 مسابقه بین المللی قرآن کریم مصر به نام « شیخ محمد صدیق منشاوی»

وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: بیست و هشمین دوره مسابقه بین المللی قرآن کریم مصر به نام «شیخ محمد صدیق منشاوی» نامگذاری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، دکتر محمد مختار جمعه ،وزیر اوقاف مصر تصمیم گرفت بیست و هشتمین مسابقه بین المللی قرآن کریم را که قرار است از 11 تا 15 دسامبر آینده درقاهره برگزار شود، به نام «شیخ محمد صدیق منشاوی» قاری بزرگ مصر نامگذاری کند.

وزیر اوقاف مصر گفت: نامگذاری این دوره از مسابقه بین المللی قرآن کریم در چارچوب توجه این وزارتخانه به قرآن کریم و اکرام حفظ و احیای آن است.

وی افزود: این مسابقه باهدف خدمت به قرآن کریم و گسترش اندیشه اعتدال گرایانه انجام می شود. این مسابقه در چهار رشته برگزار می شود. رشته اول شامل حفظ کامل قرآن کریم به همراه تجوید و درک مضامین کلی آن برای عرب زبان با صوت خوب و ترتیل است. سن شرکت کنندگان (مرد و زن) نباید بیش از 35 سال باشد.

جمعه ادامه داد: رشته دوم شامل حفظ کامل قرآن کریم به همراه تجوید برای غیرعرب زبان هاست و سن شرکت کنندگان(مرد و زن) نباید بیش از 30 سال باشد. رشته سوم شامل حفظ قرآن کریم تنها برای افراد با معلولیت های ویژه مصری است و سن متقاضیان باید بیش از 30 سال باشد. رشته چهارم شامل حفظ قرآن کریم به همراه تجوید تنها برای نوجوانان مصر است و سن شرکت کنندگان نباید بیش از 12 سال باشد.

وزیر اوقاف مصر گفت: جوایز این مسابقه به ارزش دو میلیون و صدهزار پوند است. جایزه سه برگزیده رشته اول شامل 180 هزار پوند، 120 هزار پوند، 100 هزار پوند، جایزه سه برگزیده رشته دوم شامل 150 هزار پوند، 100 هزار پوند و 50 هزار پوند است. جایزه دو برگزیده رشته سوم شامل 50 هزار پوند و 30 هزار پوند و جایزه دو برگزیده رشته چهارم شامل 50 هزار پوند و 30 هزار پوند است. اما جایزه رشته ائمه مساجد 50 هزار پوند برای رتبه اول و جایزه رشته واعظان 50 هزار پوند برای رتبه اول است.

محمد صدیق منشاوی در 20 ژانویه 1920 میلادی در منشاة چشم به جهان گشود و در 20 ژوئن 1969 میلادی در قاهره چشم از جهان فرو بست. وی از بزرگ ترین قاریان قرآن جهان است. باتوجه به حزن خاصی که در صدای منشاوی وجود داشت، لقب «حنجره الباکیة» به معنی حنجره گریان را داده اند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403