مساجد برونئی جشن میلاد پیامبر (ص) را به طور مجازی برگزار می کنند


مساجد برونئی جشن میلاد پیامبر (ص) را به طور مجازی برگزار می کنند

مساجد برونئی دارالسلام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) را از طریق پخش برنامه های مجازی و از طریق رادیو و تلویزیون گرامی می دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « borneobulletin»، برونئی دارالسلام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) را از طریق پخش برنامه های مجازی و از طریق رادیو و تلویزیون گرامی می دارد.

به دلیل همه گیری کرونا ، گردهمایی ها و راهپیمایی دسته جمعی سنتی که هر سال در سراسر کشور برای برگزاری جشن میلاد النبی انجام می شد،امسال برگزار نمی شود.

با این حال برای تجلیل از این رویداد مذهبی ، وزارت امور مذهبی وزارت امور خارجه برونئی با همکاری وزارت آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ ، وزارت جوانان و ورزش با حمایت رادیو تلویزیون برونئی برنامه های جشن میلاد نبی را پخش می کنند.

به این ترتیب جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) از طریق کانال های «آر تی بی» و تمام کانال های رادیویی پخش می شود.

از جمله برنامه هایی که می توان به آنها اشاره کرد ، قرائت آیات قرآن ، صلوات ، شعرخوانی و سخنرانی مذهبی است.

متولیان مساجد اعلام کرده اند که به مدت 12 شب متوالی برای یادبود سالروز ولادت حضرت محمد (ص) 12 روز متوالی مولودی و سخنرانی به طور مجازی در اختیار دوستداران آن حضرت قرار می دهند.

برونئی با نام رسمی کشور برونئی سرای صلح، کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا پایتخت آن بندر سری بگاوان است. برونئی از جنوب با مالزی همسایه است و از شمال به دریای جنوبی چین پیوند می‌خورد. نام رسمی این کشور «کشور برونئی سرزمین آشتی» است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی برابر با ۴۳۶ هزار نفر گزارش شد و زبان رسمی آن زبان مالایی است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...