طرح استعداد یابی کودکان محروم در پنج محله کم برخودار قزوین اجرا می شود


طرح استعداد یابی کودکان محروم در پنج محله کم برخودار قزوین اجرا می شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از آغاز طرح استعدادیابی کودکان محروم در مناطق کم برخوردار استان خبر داد و گفت : این طرح در پنج محله شامل هادی آباد، نصرت آباد، الوند، اکبر آباد اقبالیه ، مهاجرانی شریفیه و ناصر آباد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود : یکی از مواردی که با آینده کودکان و نوجوانان گره خورده، استعداد یابی توانایی‌ها و علایق آنها است. استعدادها، توانایی‌ها و علایقی که اگر به‌موقع و در سنین پایین کشف شود، می‌تواند آینده روشنی را برای کودکان فراهم آورد .
وی با بیان اینکه باید مهارت زندگی و اشتغال را به کودکان با شیوه های نوین آموزش داد، اظهار داشت: با مشارکت دستگاه‌های متولی و حمایتی و همراهی تشکل‌های مردم نهاد در محلات اگر بتوان با شناسایی و استعدادیابی به‌موقع، کودکان را به راهی که توانایی و علاقه دارند، هدایت کرد می‌توان آینده‌ای روشن را برای آنها فراهم کرد .
بیدخام تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه یافتگی یک کشور آموزش و تربیت به موقع کودکان است، به همین جهت طرح شناسایی و استعداد یابی کودکان ساکن در مناطق محروم و میان خانواده های کم برخوردار کودکان و شناسایی آنها با مشارکت بهزیستی و تشکل‌های مردم نهاد مرتبط در دستور کار قرار گرفت.
این مسوول تصریح کرد: انتظار می رود که با شناسایی کودکان مستعد در مناطق کم برخوردار و همکاری دستگاه‌های متولی از جمله ورزش و جوانان ، ارشاد ، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط نسبت به غربالگری و آموزش‌های رایگان نسبت به نخبه پروری آنها اقدام شود .
وی اضافه کرد که با مشارکت تشکل‌های خیریه و دستگاه‌های حمایتی باید تلاش شود تا نسبت به شناسایی کودکان مستعد علمی ، ورزشی ، هنری و سایر مهارتهای خاص و تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام عاجل به عمل آید .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود : خیلی از کودکان ساکن در محلات کم برخوردار، از استعداد و ضریب هوشی بالایی برخوردارند اما به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی استعداد آنها کشف نشده و چه بسا آسیب های زیادی نیز آنها را تهدید کند .
بیدخام با بیان اینکه اغلب این استعدادها به خاطر مسائل اقتصادی و اجتماعی خانواده ها مورد توجه قرار نمی گیرد خاطر نشان کرد : برخی از این دانش آموزان نیاز دارند با توجه و شناسایی به موقع استعدادهایشان دیده ، کشف و تلاش شود تا آتیه روشنی برای آنها به عنوان اینده سازان ایران اسلامی فراهم شود .
وی تصریح کرد : با طرح و تصویب این طرح در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری مقرر شد در مرحله اول پنج محله کم برخوردار استان اجرا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا