نزدیک به 84 درصد جمعیت بالای 18 سال قزوین واکسینه شده اند


نزدیک به 84 درصد جمعیت بالای 18 سال قزوین واکسینه شده اند

قزوین - ایرنا- دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان قزوین گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش دستگاه‌های اجرایی، تاکنون 83 و 91 دهم درصد از جمعیت بالای 18 سال این استان دُز اول واکسن را دریافت کرده اند.

قدرت‌الله مهدیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدایی طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون به یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۲۰ نفر واکسن کرونا در استان تزریق شده است که از این تعداد ۸۶۲ هزار و ۹۳۷ نفر دُز نوبت اول و ۴۹۵ هزار و ۹۸۸ نیز دز نوبت دوم را نیز دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت : تاکنون ۵۲ و ۸۱ دهم درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان هر دُز واکسن را دریافت کرده اند و همچنین ۶۹۵ نفر نیز در استان قزوین دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
مهدیخانی افزود : از نظر میزان واکسیناسیون تک‌ مرحله‌ای شهرستان آوج با واکسینه کردن ۹۳ و ۲۵ دهم درصد جمعیت هدف رتبه اول در این حوزه را به خود اختصاص داده و کمترین آمار واکسیناسیون تک‌ مرحله‌ای هم متعلق به شهرستان بویین زهرا با ۷۵ و ۷۰ دهم درصد بود که یک دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.
وی تصریح کرد: همچنین ۶۷ و ۹۲ دهم درصد افراد زیر ۱۸ سال علیه بیماری کرونا واکسینه شدند که از این تعداد ۷۵ و ۵۷ دهم درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال بوده اند.
مدیرکل بحران استانداری قزوین تاکید کرد : خوشبختانه آمار بستری‌ها و بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هم کاهش پیدا کرده است و از پیک پنجم کرونا عبور کردیم.
وی افزود: اظهارداشت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۴۱ هزار و ۹۳۲ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در بیمارستانهای استان بستری شده اند و همچنین ۲ هزار و ۵۴۲ بیمار نیز بر اثر ابتلا به ویروس مهلک کرونا جان خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون با سرعت چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای در سطح استان انجام می شود ، یادآور شد: در حال حاضر بدون محدودیت سنی افراد بالای ۱۲ سال در سطح استان می‌توانند واکسن کرونا دریافت کند
دبیر ستاد کرونای استان قزوین تاکید کرد: هم اکنون در سطح این استان واکسن‌های برکت نوبت اول و دوم، سینوفارم نوبت اول و دوم، آسترازنکا نوبت اول و دوم، اسپوتنیک نوبت دوم و پاستوکووک نیز برای کودکان و نوجوانان تزریق می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی که علائم بیماری کووید ۱۹ دارند و یا کرونا مثبت هستند از تزریق واکسن خودداری کنند ، یادآور شد : این گروه پس از چهار الی ۶ هفته بعد از بهبودی کامل و برطرف شدن علائم کرونا می‌توانند واکسن دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر