شور و شعف کرمانی ها در سالروز میلاد نبی رحمت و صادق آل محمد (ص)


شور و شعف کرمانی ها در سالروز میلاد نبی رحمت و صادق آل محمد (ص)

کرمان - ایرنا - مردم استان کرمان در سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) از شب گذشته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به جشن و شادمانی پرداختند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جشن میلاد خجسته خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) باشکوه خاص در سراسر استان کرمان برگزار شد.

مردم دیار کریمان امروز یکشنبه همزمان با هفدهم ربیع الاول با برپایی آیین های شادمانی و سرور در محیط باز مصلی ها و برخی مساجد، تکایا و اماکن دیگر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و فرزند گرامی ایشان را جشن گرفتند.

مداحان و سخنرانان در این آیین ها در مقام والا و فضائل پیامبر رحمت و رستگاری و صادق آل محمد (ص) مداحی و سخنرانی کردند.

خیابان ها و معابر عمومی شهرها نیز به مناسبت این روز فرخنده و خجسته آذین بندی و چراغانی شده و مردم این دو میلاد مبارک را به هم تبریک و تهنیت می گویند.

امروز هر یک از مردم مسلمان این دیار به طریقی به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) و خاندان بزرگوار ایشان ابراز محبت و ارادت می کنند و یکی دیگر از مظاهر اوج دلدادگی به پیامبر اعظم (ص) و امامان معصوم متجلی شد.

آیین های جشن میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) دیشب و امروز در سراسر استان کرمان با حضور پرشور ارادتمندان ساحت نورانی رسول الله و ائمه اطهار (ع) در محیط باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برپا شده است.

گزارش ارسالی از خبرنگاران ایرنا در سراسر استان کرمان نیز حاکی از حضور قشرهای مختلف مردم مومن و ولایتمدار این استان در شهرها و روستاها با برپایی آیین های ویژه هفدهم ربیع الاول است تا عشق و ارادت بی پایان خود را به محضر پیامبر نور و رحمت و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ابراز کنند و حاجت بگیرند.

پخش نذری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رسیدگی به نیازمندان نیز امروز از رونق خاصی برخوردار است.

میلاد پیامبراکرم (ص) و امام جفرصادق (ع) از اعیاد بزرگ اسلامی است و در ایران تعطیل رسمی است .

اهل سنت این جشن‌ را در ۱۲ ربیع‌الاول و شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول برگزار می‌کنند که به هفته وحدت نامگذاری شده است و جشن‌های مختلفی به همین مناسبت برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403