استاندار یزد: تدابیر مربوط به پیشگیری موج ششم کرونا روزانه رصد شود


استاندار یزد: تدابیر مربوط به پیشگیری موج ششم کرونا روزانه رصد شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و مقابله با موج ششم این ویروس در استان باید فعالیت مجموعه نظارت های مرتبط در این مورد به صورت روزانه رصد و به نهادهای ذی ربط برای تصمیم گیری گزارش شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که به صورت مجازی با حضور فرمانداران ۱۱ شهرستان و تعدادی از مدیران ذی ربط برگزار شد،افزود: فرمانداران باید قبل از فعالیت های روزانه خود آمار را رصد و اولین برنامه کاری شان پیگیری آمار و همچنین اقدام در زمینه رصد روزانه باشد.

وی ادامه داد: رصد، بیماریابی، تداوم تزریق واکسیناسیون و افزایش نظارت ها چهار اقدامی است که باید به جد در دستور کار فرمانداران و همه مدیران استان قرار گیرد تا خدای نکرده دوباره وارد اوج جدید بیماری نشویم.

استاندار یزد: تدابیر مربوط به پیشگیری موج ششم کرونا روزانه رصد شود

به گفته استاندار یزد ،هم اکنون تنها شهرستان استان که در وضعیت قرمز قرار گرفت، مهریز است و باید ریشه یابی شود چرا این مشکل رخ داد ، باید روزانه این روند بررسی و به استان گزارش شود.

فاطمی ادامه داد: با اقدام های صورت گرفته روند شیوع کرونا در استان هرچند صعودی و شیب آن نسبتا تند و سبب نگرانی بود، متوقف شد، امیدواریم این روند معکوس شود و خدای نکرده هفته آینده مجددا صعودی نشود.

وی افزود: فرمانداران با جدیت موارد مرتبط را رصد کنند و شخصا با چند فرماندار صحبت کردم و دفتر استاندار هم روزانه آمار را رصد می کند و با فرمانداران در ارتباط است ،باید با اقدام هایی که انجام می شود روند ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ و شیوع ویروس نزولی شود و همه باید در این زمینه هوشیار ، آگاه و آماده همکاری باشیم.

استاندار یزد: تدابیر مربوط به پیشگیری موج ششم کرونا روزانه رصد شود

استاندار یزد در ادامه با اشاره به رصد روزانه مراکز تجمع مسافر در استان اظهارکرد: فرودگاه شهید صدوقی ، پایانه های مسافربری و ایستگاه های راه آهن باید روزانه رصد و اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود، به افراد تذکر دهید ، همچنین اصناف و صنایع و به ویژه اصنافی که با مواد غذایی مرتبط هستند، به صورت جدی رصد و پایش صورت گیرد.

فاطمی گفت: تالارهای عروسی و دیگر اصنافی که به صور ت مستقیم با مردم در ارتباط هستند، فعالیت آنها به جد بررسی شود در صورتی که هریک از کارکنان آنها واکسن تزریق نکرده باشند ، مورد برخورد و مفاد پروتکل رعایت شود.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم شاهد کاهش تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی، بستری ها و موارد فوت در هفته آینده باشیم تا شرایط به سمت عادی شدن پیش برود.

در نشست یادشده تعدادی مدیران مرتبط گزارشی از اقدام های انجام شده ارایه و تصمیم لازم اتخاذ شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر سید ابراهیم سلمانی گفته بود که هم اکنون از مجموع ۱۱ شهرستان استان ، مهریز در وضعیت قرمز کرونایی ، اشکذر در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر از جمله اردکان ، میبد، یزد، تفت، ابرکوه، خاتم ، مروست، بافق و بهاباد در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گفته این فعال رسانه ای در حوزه بهداشت و درمان استان یزد به دلیل بی‌توجهی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مجددا شهرستان های استان یزد یکی پس از دیگری در حال تغییر وضعیت به نارنجی و قرمز است.

سلمانی هم چنین به استفاده ۴۴ درصد شهروندان یزدی از ماسک خبر داد و افزود: استفاده از ماسک در ابرکوه و اردکان ۴۷ درصد، اشکذر و مروست ۴۴ درصد، در بافق ۴۱ درصد، در بهاباد و مهریز ۴۶ درصد، در تفت و یزد ۴۲ درصد، در خاتم و میبد ۴۳ درصد گزارش شد.

وی با اشاره به رعایت ۴۸ درصد فاصله گذاری اجتماعی به صورت میانکین در استان از مردم خواست به شایعه های منفی در مورد تزریق واکسن کرونا توجه نکنند و علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، هرچه سریع تر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون ۲۴ شهر استان در ۱۱ شهرستان مراجعه کنند.

همچنین پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار بیمارستان مهریز دیروز در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: واکسیناسیون گروه های مختلف سنی علیه کرونا تاکنون تاثیر مثبت خود را نشان داده و با توجه به شرایط جسمانی فرد ۹۰ و بعضا تا ۱۰۰ درصد در پیشگیری از مراجعه ،بستری و حتی مرگ افراد موثر است و از شیوع ابتلای افراد هم پیشگیری می‌کند.

دکتر محمدعلی طیب‌زاد افزود: بهترین راه برای مهار کرونا همکاری آحاد مردم برای واکسیناسیون همگانی است که باید همه آن را بیش از گذشته جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز