84درصد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد دسترسی به اینترنت ندارند


84درصد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد دسترسی به اینترنت ندارند

یاسوج - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 84 درصد دانش آموزان عشایری این استان به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت نمی‌توانند از آموزش آنلاین و سامانه شاد استفاده کنند.

مختار اندرخور شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پراکندگی و سخت گذر بودن مناطق عشایری، خدمات رسانی به این مناطق را نسبت به سایر مناطق کشور متفاوت کرده است.

وی افزود: همچنین نداشتن مشاور زن در مدارس دخترانه عشایری کهگیلویه و بویراحمد آسیب‌های زیادی در پی دارد که سال‌ها در این خصوص غفلت صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دبیران زن حاضر به تدریس در مناطق عشایری نیستند، با این وجود امسال مشاورانی را برای مشورت دادن به دانش آموزان مشخص کرده‌ایم.

اندرخور عنوان کرد: امسال در روستای باروج مدرسه متوسطه اول را راه اندازی کردیم زیرا دانش آموزان در این روستا به دلیل نبود مدرسه و جاده مناسب، بویژه در فصل زمستان با مشکل مواجه بودند.

وی ابراز داشت: همچنین در روستای موشمی زیلایی مدرسه دوره ابتدایی و در روستای بردپهن پایه دهم دبیرستان راه اندازی شد و در روستای کیمه که جاده دسترسی و ماشین‌رو وجود ندارد، نیز مدرسه دوره ابتدایی راه اندازی شده است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷ دانش آموز دختر ترک تحصیل شده عشایری این استان جذب مدارس شدند و به تحصیل بازگشتند.

سه هزار و ۸۴۵ دانش آموز در ۱۷۰ آموزشگاه ابتدایی، ۱۴ مدرسه متوسطه اول و ۱۹ آموزشگاه متوسطه دوم عشایری کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار عشایری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس