کارشناس هواشناسی همدان: کشاورزان در برداشت محصول شتاب کنند


کارشناس هواشناسی همدان: کشاورزان در برداشت محصول شتاب کنند

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با توجه به پیش‌بینی کاهش دما به زیر صفر درجه و پایداری آن در استان از کشاورزان خواست برای برداشت محصولات زراعی و باغی، سبزی و صیفی جات شتاب کنند.

«سید محسن موسوی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استفاده از پوشش های پلاستیکی برای محصولات را هم پیشنهاد کرد و از آنها خواست از انجام هرس سبز خودداری کنند.

وی همچنین تخلیه آب و جمع آوری لوله ها، اتصالات و تجهیزات سیستم های آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر و استفاده از ضدیخ در رادیاتور ماشین آلات را به فعالان بخش کشاورزی استان یادآوری کرد.

موسوی اضافه کرد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده قسمتی ابری و بعد از ظهر امروز یکشنبه همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان همدان بیشینه دما برای ۲۴ ساعت آینده را ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن را صفر درجه پیش‌بینی کرد.

به گفته او آسمان استان هم اکنون نیمه ابری و آرام و دمای هوا ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه