پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان


پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان

احساس قوی صعودی در طلا در حالی که پاول در مورد تهدید تورم صحبت می کند در بازار دیده شد.

تهدید فزاینده تورم باعث ایجاد احساسات صعودی قابل توجهی در بازار طلا شده است، حتی زمانی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تلاش می کند این نگرانی های فزاینده را کاهش دهد.

در اوایل روز جمعه ، قیمت طلا به بالاترین سطح در شش هفته گذشته رسید و هر اونس را به بالای ۱۸۰۰ دلار رساند. با این حال، پس از تکرار موضع پاول مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا در مسیر کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه خود است، اکثر این سودها کوتاه مدت شدند. او افزود که انتظار دارد تیپرینگ تا اواسط سال ۲۰۲۲ کامل شود.

او خاطرنشان کرد که اگرچه خطر زیادی وجود دارد که مسائل مربوط به زنجیره تامین می تواند فشار تورم را تا سال ۲۰۲۲ افزایش دهد، با این حال ، او افزود که توجه اصلی آن ها برطرف کردند تنگناهای عرضه است و اینکه تورم به ۲ درصد برسد.

قبل از اظهارات پاول ، تحلیلگران به طور قابل توجهی روند قیمت طلا را صعودی پیش بینی می کردند و بسیاری به دنبال قیمتی بودند تا مقاومت اصلی را در ۱۸۳۰ دلار در هر اونس آزمایش کنند.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، ۱۳ یا ۸۷ درصد ، افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. در همان زمان ، دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد در کوتاه مدت نسبت به قیمت طلا بی طرف بودند. هیچ تحلیلی در مورد طلا نزولی نبود.

در همین حال ، در مجموع ۵۹۸ رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش ها به دست آمد. از این تعداد ، ۳۶۰ شرکت کننده یا ۶۰ درصد ،تصور افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو را داشتند. ۱۳۴ نفر دیگر ، یا ۲۲ درصد ، روند را نزولی گفتند ، در حالی که ۱۰۴ رای دهنده ، یا ۱۷ درصد ، بی طرف بودند.

اگرچه این فلز گرانبها از بالاترین سطح خود سقوط کرده است ، اما همچنان به مسیر خود ادامه می دهد تا هفته دوم صعودی خود به پایان برساند. هر اونس طلای دسامبر(دی) آخرین بار در ۱۷۹۷.۳۰ دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۱.۶۳ درصد افزایش داشت.

برخی از تحلیلگران نسبت به طلا خوش بین هستند، اما تا زمانی که مقاومت ۱۸۳۵ دلاری شکسته نشود، بازار جذب سرمایه عمده نمی کند.

اوله هانسن می‌گوید: «با عقب‌نشینی طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار، باید نسبت به طلا صعودی باشید. اما با توجه به عملکرد ناخوشایند طلا تا کنون در سال جاری ، می توان افرادی در این زمینه ناامید باشند.»

هانسن اضافه کرد که شکست بالای ۱۸۳۵ دلار می تواند حرکت کافی در بازار ایجاد کند تا قیمت ها را به ۲هزار دلار در هر اونس برساند.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که رشد اولیه طلا در روز جمعه قیمت ها را به بالاتر از یک روند نزولی بحرانی نسبت به رکوردهای سال گذشته رساند. او گفت طلا را به ۱۸۳۰ دلار برسد اما انتظار نمی رود که این سطح را بشکند.

او خاطرنشان کرد که دلار آمریکا که از ماه مه(خرداد) در روند صعودی قوی قرار گرفته است ، عنصر مهمی برای طلا بوده است. او افزود که انتظار ندارد این روند به این زودی ها تغییر کند.

منبع: اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد