واکسیناسیون بیش از 2500 نفر در روز


واکسیناسیون بیش از 2500 نفر در روز

رییس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به این که مساعدت رئیس جمعیت هلال احمر نقش بسزایی در واکسیناسیون شهروندان دارد، از تزریق واکسن به بیش از 2500 نفر از شهروندان در روز خبر داد.

واکسیناسیون بیش از 2500 نفر در روزبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید محمدتقی حسینی طباطبایی گفت: مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران در واقع یک دی کلینیک است که روزانه خدمات خود را به صورت جراحی‌های سرپایی و محدود به مراجعان ارائه می‌دهد و هیچ کدام از بخش‌های درمانی آن به صورت شبانه روزی فعالیت ندارند.
وی افزود: متاسفانه از زمان شیوع و همه گیری کرونا ورود مراجعین جهت دریافت خدمات درمانی با کاهش جدی مواجه شد به گونه‌ای که تا نیمه اول مرداد ۱۳۹۹ میزان درآمد مجتمع به یک چهارم سنوات گذشته رسید و این مسئله چیزی در حدود ۱۰ میلیارد تومان ضرر مالی برای مجتمع به همراه داشت.
دکتر حسینی طباطبایی با اشاره به تدابیر مدیریتی جهت افزایش درآمد مجتمع، خاطرنشان کرد: از اواخر سال ۱۳۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ تمهیداتی اندیشیده شد که از جنبه درآمدزایی برای مجتمع مطلوب محسوب می‌شود. راه اندازی مرکز آزمایشگاهی "تست کووید ۱۹" و ارائه خدمات جانبی آن از جمله انجام تست‌های خودرویی و انجام تست در منزل و محل کار، اقدامات قابل عرضی هستند که کمک شایانی به جبران بحران درآمدی مجتمع کردند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد برون سپاری بخش تصویربرداری این مجتمع است که با توجه به ضرر سالانه قابل تامل و همچنین تجهیزات پزشکی فرسوده آن، یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو، واگذاری آن به بخش خصوصی به شمار می‌آمد، تا از طرفی با کاهش هزینه‌های نگهداری دستگاه‌ها و پرسنل بخش، سودآوری آن افزایش یافته و از طرفی دیگر با کمک بخش خصوصی از دستگاه‌ها و تجهیزات جدید بهره‌مند شویم.
رییس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: برای راه اندازی مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا تلاش‌های زیادی شد و کمک بسزایی به واکسیناسیون شهروندان کرد. هر جا که جمعیت هلال احمر بخواهد یکی از وظایف ذاتی اش را به سرانجام برساند به تبع آن، این مجتمع نیز می‌بایست از پتانسیل خود برای همراهی استفاده کند؛ بنابراین با کسب رضایت از متولی وقف مجتمع که ریاست وقت جمعیت هلال احمر است، یکی از اولین مراکز واکسیناسیون عمومی کرونا در این مجتمع آغاز به کار کرد.
وی افزود: با وجود هزینه‌های ماهانه قابل توجهی که واکسیناسیون عمومی برای ما در برداشته، تلاش شد تا حداقل رضایت عمومی ایجاد کنیم. مرکز واکسیناسیون مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با مدیریت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بحث تهیه واکسن، ثبت نام افراد و تزریق واکسن، همراهی سازمان‌های داوطلبان و نساجی جمعیت هلال احمر ایران جهت تامین نیرو و اختصاص و نصب چادرها، به کارگیری بسیج و نیروی انتظامی منطقه برای کمک به تأمین از تیرماه سال جاری مقدمات کار را آغاز کرد.
حسینی طباطبایی ادامه داد: در برخی روز‌ها بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مورد تزریق واکسن در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در این مرکز انجام شده است. در حاشیه انجام واکسیناسیون، نصب بنر‌های معرفی خدمات مجتمع و توزیع بن‌های تخفیف برای خدماتی نظیر ویزیت چشم پزشک، بینایی سنجی، لیزر، فیزیوتراپی و ویزیت پزشک عمومی در بین مراجعین در بهبود حضور بیماران پس از یک دوره رکود ناشی از کرونا موثر بوده است.
رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در پایان گفت: راه اندازی مرکز جامع دندانپزشکی، شهرک تصویربرداری، بخش شیمی درمانی، داروخانه اختصاصی مجتمع، بازسازی و تکمیل تجهیزات بخش دیالیز، از اهداف مدنظر مجتمع است که در راستای تحقق آن‌ها در آینده نزدیک تلاش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی