خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و سلامت بدن


روغن فندق یکی از روغن های بسیار پر خاصیت است که برای پوست و مو و پر پشت شدن مژه و ابرو مفید است. در ادامه این مطلب تاپ ناز اطلاعاتی در مورد خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و مو را آماده کرده ایم با ما همراه باشید. روغن فندق یکی از انواع روغن […] نوشته خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و سلامت بدن...

روغن فندق یکی از روغن های بسیار پر خاصیت است که برای پوست و مو و پر پشت شدن مژه و ابرو مفید است. در ادامه این مطلب تاپ ناز اطلاعاتی در مورد خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و مو را آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

روغن فندق یکی از انواع روغن های گیاهی مفید و پر خواص است که برای سلامتی و تقویت رشد ابرو و مژه و همچنین پیشگیری از ریزش مو، استفاده می شود. خانم ها به جای استفاده از انواع لوازم آرایشی و انواع ماسک های زیبایی پوست و مو از این روغن گیاهی استفاده کنید. در مقاله با خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و مو و سلامتی آشنا می شوید.

برای حفظ سلامتی و شادابی بدن و درمان بسیاری از بیماری ها می توان از خواص انواع روغن گیاهی مانند خواص روغن بادام تلخ و خواص روغن نارگیل و روغن فندق استفاده کرد. از انواع روغن گیاهی می توان هم مصرف خوراکی هم داشت. روفن فندق یکی از انواع روغن های گیاهی است که خواص زیادی دارد. این روغن بسیار مفید است و در لوازم آرایشی هم به کار برده می شود.

انواع خواص روغن فندق

روغن فندق طبعی گرم دارد و به طور کل از برگ، پوست و شکوفه فندق هم استفاده های زیادی می شود. روغن فندق در ایران باستان برای تهیه سرمه استفاده می شود و بر این باور بودند که بهترین تقویت کننده برای بینایی چشم است. در طب سنتی برای درمان خیلی از بیماری ها و داشتن زندگی سالم و لذت بخش از روغن های گیاهی و عصاره بسیاری از میوه ها استفاده می کردند.

درمان ریزش مو

یکی از فواید مهم روغن فندق، درمان ریزش مو است. برای تقویت و پر پشت کردن مژه و ابرو می توان به وسیله قطره چکان کمی از روغن فندق را روی ابرو و مژه ریخت و آن را ماساژ داد تا روغن به پیاز مو برد. برای جلوگیری از ریزش مو، روغن فندق را به ساقه مو بزنید و آن را با انگشت خود ماساژ دهید.

فواید روغن فندق برای زیبایی پوست

روغن فندق می تواند باعث تقویت پوست شود. برای کاهش چین و چروک پوست صورت می توانید قاشق چای خوری روغن فندق و یک قاشق چای خوری روغن جوانه گندم را مخلوط کنید و بر روی پوست قرار دهید و ماساژ دهید. برای درمان کردن جوش های صورت روزانه دو بار با نوک انگشت روغن فندق را روی محل مورد نظر قرار دهید. افرادی که پوست چرب دارند برای رها شدن از چربی پوست خود می توانند دو قاشق غذاخوری روغن فندق را با یک قرص آسپرین در نصف فنجان آب حل کنید و آن را حرارت دهید و صبر کنید تا این مخلوط خنک شود و روی پوست خود بزنید.

خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و سلامت بدن

خواص درمانی روغن فندق

این روغن معده و روده را تقویت می کند.موجب تقویت بینایی می شود.ویتامین A و C موجود در این روغن گیاهی برای حفظ شادابی و طراوت پوست مفید می باشد.برای درمان موخوره روغن فندق را با کمی سرکه ترکیب نمایید و موهای خود را با آن ماساژ دهید.مخلوط روغن فندق و نمک برای درمان سیاتیک مناسب می باشد.برای تقویت بدن به ویژه در دوران نقاهت بیماری بسیار مفید می باشد.برای درمان سرفه های مزمن و خروج خلط ار ریه ها از روغن فندق می توان استفاده کرد.این روغن گیاهی برخی از انواع بیماری های مربوط به کبد را درمان می کند.برای تقویت مغز و افزایش توانایی های ذهنی می توان سر را با این روغن ماساژ داد.از جمله خواص روغن فندق می توان به عنوان تقویت کننده نیروی جنسی نیز اشاره کرد.خانم هایی که از دردهای دوران قاعدگی خود رنج می برند می توانند زیر شکم خود را با این روغن ماساژ دهند.

دیگر فواید روغن فندق بر سلامت پوست

روغن فندق نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کند و به درمان خیلی از مشکلات پوستی کمک می کند که در ادامه با بعضی از این خواص آشنا می شوید.

رفع جای زخم :

طبق تحقیقات انجام داده شده روغن فندق به خاطر داشتن ویتامین E به رفع فوری زخم های پوستی و جای زخم کمک بی نظیری می کند.

درمان جوش آکنه :

جوش از مشکلات پوستی بسیار رایج در بین اکثر جوانان می باشد که با کمک روغن فندق می توانید این مشکل را برطرف کنید بنابراین، نصف قاشق چای خوری روغن فندق، نصف قاشق چای خوری روغن جوجوبا و دو قطره اسانس لیمو را را با یک قاشق غذا خوری خاک رس سبز ترکیب کرده سپس خمیر حاصل را بر روی پوست تان مالیده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

رفع خشکی پوست :

روغن فندق به دلیل داشتن اسید های چرب به عنوان یک عامل مرطوب کننده محسوب می شود و در نتیجه سبب کاهش احتمال مبتلا شده به خشکی پوست به خصوص در فصل سرما می شود و باعث درمان خشکی پوست می شود.

آبرسان پوست :

از دیگر فواید بی نظیر روغن فندق بر سلامت پوست، وجود اسید های چرب و ویتامین E به مقادیر فراوان است که سبب افزایش آبرسانی پوست می شود و کمک زیادی به درخشان و نرم شدن پوست خواهد کرد.

رفع لکه های پوستی :

همانطور که می دانید گاهی بنا دلایل مختلفی از جمله : آفتاب سوختگی، بارداری، استفاده از برخی دارو ها و … لکه های قهوه ای بر روی پوست بروز می کنند که با کمک روغن فندق می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، این روغن دارای مقادیر زیادی ویتامین E است که کمک بی نظیری به روشن تر شدن پوست و رفع لکه های پوستی می کند.

رفع قرمزی بعد از اصلاح :

روغن فندق به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی به عنوان یک راهکار هالی جهت سوزش، قرمزی و جوش بعد از اصلاح است، از این رو به منظور رفع جوش و قرمزی بعد از اصلاح می توانید از این روغن استفاده نمایید.

ضد آفتاب طبیعی :

از دیگر فواید روغن فندق بر پوست ضد آفتاب بودن آن است زیرا، وجود ویتامین E و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان در روغن فندق از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خودداری کرده و همچنین سبب کاهش خطر مبتلا به سرطان پوست می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)