جشن میلاد پیامبر اکرم و جشن اتمام حفظ کل قاری نوجوان برگزار شد


جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) با حضور اعضاء، والدین، اساتید و دست اندرکاران طرح آموزشی-تربیتی اُسوه به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) با حضور اعضاء، والدین، اساتید و دست اندرکاران طرح آموزشی-تربیتی اُسوه، بعد از ظهر شنبه ١ آبان بهصورت نیمه حضوری و مجازی برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت امیرحسین لندرانی قاری و حافظ نوجوان عضو طرح اُسوه آغاز شد، سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن به‌عنوان میهمان ویژه این جشن به ایراد سخن پرداخت.
سرابی ضمن تبریک سالروز ولادت اُسوه هستی حضرت رسول اعظم و رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق علیهم السلام، با بیان این که جایگاه و نقش قاریان و حافظان در جامعه بی بدیل است، گفت: این قاریان و حافظان هستند که با تلاوت زیبای خود، آیات الهی را بر دل و جان مردم می‌نشانند.

جشن میلاد پیامبر اکرم و جشن اتمام حفظ کل قاری نوجوان برگزار شد


وی افزود: قاریان و حافظان باید الگوی مردم باشند و طوری زندگی کنند که مغایرتی در رفتار ایشان با تعالیم قرآنی دیده نشود و اگر کسی با آنان مواجه می‌شود بگوید این تالی واقعی قرآن کریم است.
این پیشکسوت قرآنی در ادامه به بیان اهداف تأسیس طرح اُسوه پرداخت و گفت: گاهی احساس می‌شد که در تربیت الگوهای اثرگذار قرآنی کوتاهی شده است؛ لذا این دغدغه موجب شد مسئولان بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) و جامعه فرهنگی قرآنی عصر طی مشورتی که با شورای عالی قرآن انجام دادند به این نتیجه برسند که باید نسلی از قاریان و حافظان تربیت شوند که هم از حیث توانمندی‌های فنی سرآمد باشند و هم از حیث شخصیتی ممتاز بوده و در قامت یک مبلغ تمام عیار در جامعه ظاهر شوند.

جشن میلاد پیامبر اکرم و جشن اتمام حفظ کل قاری نوجوان برگزار شد


قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به توفیق بزرگ حافظ شدن امیرحسین لندرانی، قاری ممتاز نوجوان عضو طرح اُسوه، ضمن تبریک به دست اندرکاران طرح اُسوه، خانواده و اساتید ایشان گفت: در قبل از انقلاب اسلامی ایران، حفظ کل قرآن کاری بسیار دست نیافتنی به حساب می‌آمد و تعداد حافظان کل کشور بسیار اندک بود اما در حال حاضر بحمدالله با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ قرآن فعالیت‌های زیادی انجام شده است اگرچه با مطلوب فاصله فراوانی داریم.
سرابی در پایان خاطر نشان کرد: شما قاریان و حافظان نوجوان و جوان که عضو شجره طیبه طرح اُسوه هستید، طلایه داران نسل بعدی جامعه قرآنی هستید که باید با تلاوت‌های زیبا و منش قرآنی خود دل و جان مردم را نورانی کرده و صفا ببخشید.

جشن میلاد پیامبر اکرم و جشن اتمام حفظ کل قاری نوجوان برگزار شد


در ادامه برنامه‌های این مراسم، سبحان قاری، حافظ کل و قاری جوان عضو طرح اُسوه، به مولودی خوانی و مدح اهل بیت (ع) پرداخت.
پس از آن، حجت الاسلام علیرضا نجفی استاد هادی حفظ طرح اُسوه، با تقدیر از تلاش امیرحسین لندرانی که اخیراً موفق به اتمام حفظ کل قرآن کریم شد خطاب به سایر اعضای این طرح گفت: فرصت‌ها در گذر است و باید از این ظرفیت خوبی که در طرح اُسوه ایجاد شده نهایت استفاده را بکنید و نباید در زمینه امر حفظ کل قرآن غفلت کنید چراکه با افزایش سن قطعاً مشغله‌های شما بیشتر می‌شود و به نوعی شرایط حفظ حرفه‌ای سخت تر خواهد شد.
در ادامه، امیرحسین لندرانی ضمن تشکر از اساتید، خانواده خود و طرح اُسوه گفت: توصیه‌ام به دوستان قاری خودم این است که قرآن را حفظ کنید. اگرچه در ابتدا سخت به نظر می‌رسد اما به مرور این سختی به آسانی و شیرینی مبدل می‌شود.

جشن میلاد پیامبر اکرم و جشن اتمام حفظ کل قاری نوجوان برگزار شد


لندرانی در پاسخ به این که آیا انجام حفظ قرآن به برنامه‌ها و سایر فعالیت‌های روزمره شما آسیب وارد کرده یا نه گفت: با برنامه‌ریزی صحیح هیچ اشکالی در برنامه‌های من ایجاد نشد و بحمدالله در دروس مدرسه هم موفق هستم.
در بخش دیگری از مراسم، پدر امیرحسین لندرانی طی سخنانی گفت: در این مجال باید از زحمات تمامی اساتید امیرحسین و همچنین اساتید و دست اندرکاران طرح اُسوه تشکر کنم. واقعیت این است که در اوایل شیوع و همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی جلسات قرآن به شدت نگران امیرحسین بودیم که روند حفظش دچار آسیب و ضعف شود که بحمدالله طرح اُسوه به کمک ما آمد و با برنامه‌ها و جلسات مجازی این خلأ را پر کرد.

جشن میلاد پیامبر اکرم و جشن اتمام حفظ کل قاری نوجوان برگزار شد


سپس مادر امیرحسین لندرانی نیز طی سخنانی به ابراز خوشنودی از توفیق حفظ کل قرآن توسط فرزندش پرداخت و گفت: در راستای کمک به حافظ کل شدن امیرحسین، من هم آنچه در توانم بود را به کار گرفتم و برنامه حفظش را با جدیت و با نظم دنبال می‌کردم.
در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر و هدایای قرآنی از این قاری و حافظ نوجوان تقدیر شد.
قابل ذکر است: امیرحسین لندرانی قاری و حافظ کل ١۴ ساله تهرانی، امر حفظ کل قرآن را نزد امیر باقری آغاز و با حجت الاسلام سیدمحمد میریحیی پیگیری نموده و پس از عضویت در طرح اُسوه زیر نظر مسعود رضایی به اتمام رساند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403