افتتاحیه جشنواره ملی خلیج فارس برگزار می‌شود 


افتتاحیه جشنواره ملی خلیج فارس برگزار می‌شود 

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر از آغاز سلسله‌ برنامه‌های جشنواره ملی خلیج‌فارس با برگزاری نخستین برنامه مراسم یادمان شهدای خلیج فارس در روز سه‌شنبه خبر داد.

علی احمدی‌زاده با اشاره به اینکه پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس روز سه‌شنبه(۴ آبان ۱۴۰۰) ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه با برگزاری مراسم یادمان شهدای خلیج فارس و تجلیل از خانواده های معظم شهدای خلیج فارس شروع خواهد شد، اظهار کرد: این برنامه از سلسله‌ برنامه‌هایی است که تا ۱۰ ادیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج‌فارس است، اضافه کرد: در این مراسم با حضور فرماندهان انتظامی و مسئولین ارشد استانی از خانواده‌های گران‌قدر شهیدان «نادر مهدوی» و «مسعود خلعتی» تجلیل به عمل‌ خواهد آمد.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با بیان اینکه خلیج ‌فارس به‌عنوان یک منطقه استراتژیک در جهان همواره در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی از نخستین نهادهایی بود که از سال ۱۳۸۴ با توجه به تحریف غیرعلمی و سیاسی به حقایق مسلم و غیر قابل انکار تاریخی که نام تاریخی خلیج‌ فارس را مورد هدف قرار داده بودند، به این موضوع ورود پیدا کرد و با حضور و مشارکت دانشگاهیان، نخبگان و پژوهشگران علاقه‌مند به منظور پاسداست نام و معرفی مزیت‌های فرهنگی، راهبردی، گردشگری و اقتصادی خلیج‌ فارس به‌ صورت متوالی اقدام به برگزاری همایش ملی خلیج‌ فارس کرده است.

احمدی زاده افزود: بدون شک دانشگاه‌ها با توجه به رسالت مهم علمی و فرهنگی، نقش حیاتی در عرصه شناسایی و شناساندن فرهنگ غنی و افتخارات ملی ایران در حوزه خلیج‌فارس دارند و چنین همایشی بستری را جهت تبادل علمی و فرهنگی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام