تصویر  شین کیمبرو هم‌ولایتی‌های خلیج فارس را نشان می‌داد


تصویر  شین کیمبرو  هم‌ولایتی‌های خلیج فارس را نشان می‌داد

رئیس اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران گفت: در تصویری که  شین کیمبرو (Shane Kimbrough) فضانورد ناسا، از خلیج‌فارس در صفحه توییتر خود منتشر کرده است، «خلیج فارس» به عنوان مکانی که خانه همه ماست دیده می‌شود و تمام شهرهایی که در تصویر دیده می‌شوند اهالی خلیج‌فارس یا به عبارتی هم‌ولایتی هستند.  

حسن باغبانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: "به‌جای همسایه بگویید هم‌ولایتی" این جمله را حتما شنیده‌اید؛ هنگامی که نیل آرمسترانگ (اولین انسانی که بر روی ماه قدم گذاشت) از ماه به کره زمین برمی‌گشت گفته بود که "دارم به خانه بر می‌گردم"، به‌راستی که زمین خانه او بود.

وی اضافه کرد: ساکنان ایستگاه بین‌المللی فضایی روزانه ۱۵ بار کره زمین را دور می‌زنند. در تصویری که "شین کیمبرو"(Shane Kimbrough) " فضانورد ناسا، از خلیج‌فارس در صفحه توییتر خود منتشر کرده است، «خلیج فارس» به عنوان مکانی که خانه همه ماست دیده می‌شود و تمام شهرهایی که در تصویر دیده می‌شوند اهالی خلیج‌فارس یا به عبارتی هم‌ولایتی هستند.

رئیس اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران تصریح کرد: آیا بهتر از این عکس، کسی می‌توانست به ما یادآوری کند که بوشهر، خارگ، عسلویه، دوحه، منامه، دبی، شارجه، کویت و خرمشهر در کنار خلیج‌فارس چسبیده به هم هستند؟.

باغبانی یادآور شد: سال ۲۰۱۳ هنگای که تیم رصدخانه مهر بوشهر در شهر نایروبی کشور کنیا بحث آموزشی ستاره شناسی در کمک به حفظ محیط زیست را مطرح کرد برای خیلی‌ها این موضوع عجیب بود اما این تصویر نشان داد برای درک درست از کره زمین و تلاش برای حفظ محیط زیست بهترین نگرش، "نگاه نجومی" است.

وی ادامه داد: منظور از اینکه برای حفظ محیط زیست کره زمین می‌بایست "نگاه نجومی" داشت این است که کره زمین را یک مجموعه و سیستم واحد ببینیم و حواسمان باشد که گازهای گلخانه‌ای که در اروپای غربی تولید می‌شوند چندماه بعد به بخش دیگری از این مجموعه یعنی اقیانوس آرام می‌رسند یا اکسیژنی که جنگل‌های آمازون تولید می‌کنند چندماه بعد به خلیج فارس خواهد رسید.

رئیس رصد خانه مهر بوشهر بیان کرد: "نگاه نجومی" یعنی اینکه میلیون‌ها سال زمان برده است تا خلیج فارس، جاندارانش و سواحل آن به این تکامل رسیده‌اند و می‌بایست برای میلیون‌ها سال ادامه یابد. پس افزایش سالانه آلاینده در خلیج فارس آن را نابود خواهد کرد.

باغبانی خاطرنشان کرد: در نتیجه "نگاه نجومی" دانش‌آموزان دوحه، منامه، کنگان، دبی، بوشهر، کویت، خارگ، خرمشهر و آبادان می‌بایست دست در دست هم برای محافظت از ولایت‌شان "خلیج فارس" تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، شین کیمبرو، فضانورد ناسا، به تازگی تصویر از خلیج فارس از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت و در توضیح آن نوشت: این نما از خلیج فارس در شب را در حالی که فضاپیمای دراگون در جلوی تصویر قرار دارد، دوست دارم. در این تصویر عربستان سعودی، ایران، قطر، بحرین و امارات متحده عربی دیده می‌شود.

این فضانورد که اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر است قرار است اوایل ماه نوامبر به زمین بازگردد. او در روز چهارم اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با ماموریت کرو-۲ به ایستگاه فضایی رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!