آغاز سال جدید آموزشی مهدالرضا(ع) در حرم رضوی


آغاز سال جدید آموزشی مهدالرضا(ع) در حرم رضوی

در آستانه سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در قالب جشنی با عنوان «غنچه‌های قرآنی» سال جدید آموزشی مهدالرضا(ع) در شهر مشهد و سراسر کشور در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

صحن پیامبر اعظم(ص) در شب میلاد نبی مکرم اسلام، پذیرای نوگلان کوچک قرآنی شهر مشهد بود. کودکانی که به همراه والدین خود به جشن بزرگ «غنچه‎های قرآنی» دعوت شده‌ بودند تا در اولین قدم‌هایشان در مسیر فراگیری قرآن کریم آغازی مبارک داشته باشند.

آموزش قرآن کریم به زبانی کودکانه

حجت‌الاسلام مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم در مهدالرضا(ع)، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: ترم تحصیلی جدید از ۱۷ مهر ماه سال جاری آغاز شده و حدود۷۰۰۰ فراگیر در سطح شهر مشهد به ‌صورت حضوری و حدود یک هزار قرآن‌آموز از طریق فضای مجازی در این دوره‌ها شرکت دارند.

وی ضمن اعلام این نکته که ۱۳۰ پایگاه و ۴۰۰ کلاس برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: نوآموزان با گذراندن ۹۰ جلسه حضوری در طول ۷ ماه و نیم در پایگاه‌هایی نظیر مساجد، مکان‌های وقفی و کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور تحت آموزش قرار می‌گیرند و تا خرداد ماه ۱۴۰۱ می‌توانند روخوانی قرآن کریم را انجام دهند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در این دوره‌ها مجرب‌ترین مربیان حضور دارند و به آموزش قرآن کریم به زبان کودکان خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: تمام تعالیم و آموزه‌های قرآنی در این دوره با بازی، شعر و قصه همراه است و کودکان پیش از دبستان با آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی آشنا می‌شوند. این کلاس‌ها برای سه روز در هفته و در هر جلسه دو ساعت طراحی شده است.

محمد مقومی، معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این مراسم از آغاز مرحله طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» ویژه والدین و فرزندان بالای ۸ سال خبر داد و گفت: نخستین گام این طرح از اول تیرماه آغاز شد و در پایان این مرحله، ۱۴ هدیه یک میلیون تومانی و یک هدیه ۱۴ میلیون تومانی برای یک نفر به قید قرعه به شرکت‌کنندگان تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، ۶۰۰۰ نوآموز حضور داشتند، افزود: طرح آموزشی روخوانی قرآن کریم به صورت خودآموز و با کمک یک پشتیبان تلفنی در مدت ۳ هفته انجام می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی همچنین با اعلام آغاز ثبت‌نام برای مکبری پسران ۱۰ سال به بالا در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: علاقه‌مندانی که توانمندی لازم را دارند، می‎توانند از سه طریق شامل نام‌نویسی حضوری در محل ایوان باب‌ الهادی(ع)، ثبت‌نام تلفنی با شماره‌گیری ۳۲۰۰۲۰۰۸ و نیز استفاده از سامانه جامع کوثر رضوی اعلام آمادگی کنند تا بعد از گذراندن موفق یک مصاحبه عملی از میزان توانایی صوت و سطح تجوید قرآنی به‌عنوان مکبر حرم رضوی مشغول خدمت شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن