زرد؛ رنگ غالب کرونایی در شهرهای استان زنجان


زرد؛ رنگ غالب کرونایی در شهرهای استان زنجان

در آخرین نقشه کرونایی کشور، رنگ زرد رنگ غالب کرونایی استان زنجان است.

در جدیدترین نقشه کرونایی کشور، شاهد وضعیت ناپایدار و افزایش شهرهای قرمز کرونایی هستیم که همین امر حاکی از شنیده شدن صدای پیک ششم کرونا در کشور است، صدایی که چه بسا اگر عده‌ای اهتمام‌ جدی‌تری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن واکسن داشتند، شنیده نمی‌شد.

در آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی کشور، در حال حاضر متاسفانه ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۱۹ شهرستان نارنجی، ۲۲۷ شهرستان زرد و ۸۶ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارد که افزایش رنگ‌های قرمز زنگ خطری برای همه ما و تحمیل بار اضافی بر روی دوش کادر بهداشت و درمان است که ماه‌ها است بی‌وقفه در تلاش برای مهار این ویروس و نجات جان انسان‌ها با بذل و بخشش جان خود هستند.

در آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای استان زنجان نیز شهرستان زنجان رخت زرد را از تن خود در آورده و دوباره نارنجی‌پوش شد و شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده، ماه‌نشان و طارم در وضعیت زرد و خوشبختانه ایجرود و سلطانیه در وضعیت آبی قرار دارند، وضعیتی که به معنای تسریع در روند بازگشت به شرایط عادی زندگی است.

با همه این تفاسیر نباید فراموش کنیم منحوس‌ترین ویروس زندگی بشر این روزها عزم خود را جزم کرد تا خود را برای ما از میهمانی ناخوانده به عضوی عادی از خانواده تبدیل کند تا دیگر در برابرش نایستیم، تا همه آنچه که عزیزان‌مان را در برابرش مصون داشتیم، همه ماسک زدن‌های روزهای نخست را فراموش کنیم و خون فرزندان خانواده سلامت کشور که قربانی این جنگ تن به تن با کرونا شد، بی‌بها بماند.

تا یادمان برود کرونا در میهمانی‌های ما است که جشن می‌گیرد، در آمد و شدهای بی‌دلیل و دست‌های آلوده، در چهره‌های بدون ماسک و دورهمی‌ها. تا مرز آسودگی خیال‌مان از شکست کرونا، رنگ سهل‌انگاری بگیرد و حافظه‌مان از تلخی سوگ خانواده‌هایی کمرنگ شود که عزیزترین‌های‌شان را به آغوش سرد خاک سپردند.

در سایه عادی‌انگاری‌ها حالا کرونا دوباره خیال سلطانی بلامنازع کشورمان در سر دارد، می‌خواهد در برابرمان قد علم کند و ما هم در برابرش بی‌سلاح نشسته‌ایم. یادمان رفته از اینکه چقدر موذیانه خود را به ریه‌ها می‌کشد و می‌تواند ضربان قلب‌های ما و عزیزترین‌های زندگی‌مان را به شماره بیندازد.

نفس‌های‌مان را سخت کند و ریه‌های‌مان را صاحب شود. فاصله‌هایی که رعایت آن حالا به اعتقاد کارشناسان بین‌المللی سلامت، مهم‌ترین زمینه قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری است، برای‌مان کمرنگ شده و دیگر به رعایتش اعتنایی نداریم.

بیایید دوباره باور کنیم کرونا هنوز هم هست ...

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟