پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به متقاضیان با سود 4 درصد


پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به متقاضیان با سود 4 درصد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زابل گفت: در طرح هدفمند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی، به هر یک از متقاضیان واجد شرایط مبلغ یک میلیارد ریال وام‌ قرض‌الحسنه با سود 4درصد و بازپرداخت دراز مدت پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا- احمد لواسانی افزود: برای این موضوع، مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال فقط به شعبه زابل اختصاص داده شده است که امیدواریم با این اعتبار، مقدمات اشتغالزایی حدود ۳۵۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، دراین شهرستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه، پرداخت طرح تسهیلات اشتغالزایی امداد شامل چند گروه می‌شود، اضافه کرد: ۷۰ درصد تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش آنان می‌باشد که تشریفات قانونی در مورد ۱۰درصد از سرجمع این اعتبارات، جهت زنان سرپرست خانواری که مشکل ضمانت دارند، ‌از طریق کمیته امداد امام خمینی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گروه دوم فرزندان ذکور هم‌سفره مددجویان هستند که همراه مددجویان تحت حمایت امداد زندگی می‌کنند و ۱۰درصد اعتبارات تسهیلات طرح اشتغالزایی شامل این گروه می‌شود و چنانچه درصدد ایجاد شغل و یا حرفه‌ای باشند می‌توانند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغال با سود بانکی ۴درصد دریافت نمایند، نوعروسان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، و شوهران‌شان و زنان مطلقه خودسرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی نیز اگر بخواهند شغل مناسبی برای خود ایجاد کنند، می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد بهره‌برداری نمایند.

وی در ادامه گفت: ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغالزایی نیز به صورت موردی به نیازمندان خارج از شمول تحت پوشش کمیته امداد تعلق دارد که با معرفی مؤسسات نیکوکاری شناسایی و به معاونت اشتغالزایی امداد معرفی می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، زابل در ادامه افزود: به متقاضیان واجد شرایط گروه اول علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی بانک‌های عامل مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز از سوی صندوق اشتغال کمیته امداد امام خمینی پرداخت می‌شود.

لواسانی ادامه داد: همراه با اعتبار فوق، اعتبارات واحدها و شاخه‌های سایر شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان، از جمله زهک هیرمند هامون نیمروز بنجار و شهرک علی اکبر به صورت مستقل اعلام گردیده‌است.

وی یکی از اقدامات مناسب در ارائه خدمات به جامعه هدف و نیز رسالت مهم خادمان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را ارائه تسهیلات اشتغال و کاریابی و توانمندسازی و خوداتکایی آنها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سال جاری تسهیلات اشتغال کمیته امداد از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته‌است، و مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش آنان علاوه بر این مبلغ، می‌توانند از ۳۰ میلیون تومان اعتبارات ویژه صندوق اشتغال کمیته امداد نیز استفاده نمایند.

رئیس کمیته امداد شهرستان زابل گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۵۰۰ فرصت شغلی، از محل تسهیلات ارزان قیمت و راهوران شغلی و مؤسسات کاریابی برای جامعه هدف این نهاد ایجاد کنیم.

لواسانی در ادامه افزود: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در منطقه سیستان علاقه‌مند به دریافت تسهیلات اشتغالزائی و نیل به سوی خودکفایی و خوداتکائی هستند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه تسهیلات اشتغال‌زائی از محل ردیف‌های بودجه عمومی کشور در مردادماه ابلاغ شده‌است، طی همین مدت محدود، رقم قابل توجهی از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال را به جامعه هدف کمیته امداد پرداخت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان زابل با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی جدید در شهر و روستاها، افزود: آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی شغلی یکی دیگر از اهداف معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است که با توجه به تنوع طرح‌های اشتغال مددجویان روستایی، هر ساله چندین دوره کارآموزی کوتاه مدت به همین منظور ایجاد می‌شود.

وی با توجه به شرایط فعلی جامعه مشارکت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به فعالیت در زمینه دامپروری و تولید گوشت قرمز و سفید و لبنیات تحسین برانگیز خواند و گفت: مددجویان کمیته امداد، بخش عمده‌ای از دام سبک و سنگین در منطقه را در اختیار دارند و هرساله هزاران راس دام سبک و سنگین پرورش و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی