کانون‌های مساجد غرب گیلان میزبان برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر رحمت للعالمین


کانون‌های مساجد غرب گیلان میزبان برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر رحمت للعالمین

همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) کانون‌های مساجد غرب گیلان میزبان برگزاری جشن‌هایی با همین مضمون بودند.

خبرگزاری شبستان_مائده فلاحتکار، گیلان؛ در سالروز ولادت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام ششم شیعیان جهان، حضرت امام جعفر صادق(ع) آیین های جشن و سرور در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان‌های غرب گیلان برگزار شد.

این آیین‌ها باحضور پرشور اهالی مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و عموم مردم برگزار شد که ائمه جماعات و روحانیون اعزامی به سخنرانی و مداحان اهل بیت(ع) نیز به مولودی خوانی پرداختند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی به همراه پخش مولودی و مداحی، توزیع هدایای فرهنگی میان مردم و پشت نویسی خودروها به ذکر مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) از دیگر فعالیت های فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) است.

آری میلاد پیامبر رحمت العالمین فرا رسیده و شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند.

همچنین با رونق شبکه‌های اجتماعی، جوانان حاضر در این شبکه ها نیز از روز گذشته پیام های تبریک با مضامین مختلف را در آن ارسال کرده و شادی خود را در سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) نشان داده‌اند.

کانون‌های مساجد غرب گیلان میزبان برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر رحمت للعالمین

«سودابه وحدانی» با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری زنیبیه(س) خشکرودبار همزمان با این روز ویژه برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: نقاشی و شعر هدیه به پیامبر مهربانی‌ها توسط 2 هنرمند کانون و نشر آن در فضای مجازی، بازنشر احادیث از پیامبر و امام صادق(ع) در فضای مجازی، جشن میلاد ویژه کودکان و نوجوانان، ختم صلوات هدیه به پیامبر(ص) و امام صادق(ع) از جمله برنامه‌های این کانون است.

وی با بیان اینکه مسئله وحدت جزو مسائل بدیهی در عالم اسلام و آموزه‌های قرآنی است و باید در شئون زندگانی همه مردم جاری باشد گفت: پیامبر گرامی اسلام همه مسلمانان را به عنوان برادر خطاب کرده و در حقیقت جدایی و تفرق در اسلام و در میان مسلمین وجود ندارد.

وحدانی تصریح کرد: امروز اتحاد مسلمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جامعه اسلامی شیعه و سنی در این هفته باید بیشتر به مقوله وحدت بپردازند و در همه ابعاد سعی کنند تا اتحاد و وحدت را به عنوان یک اصل در همه امور به کار گیرند.

کانون‌های مساجد غرب گیلان میزبان برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر رحمت للعالمین

*برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در کانون‌های مساجد فومن

«یوسف نیک‌انجام» با تبریک سالروز ولادت پیامبر حمت و مهربانی و صادق آل محمد(ع) اظهار کرد: هفته وحدت نماد برادری و برابری مسلمانان و تجدید پیمان با اسلام و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی محسوب می‌شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: یکی از مناسبت‌ها و روزهای مهم برای ما مسلمانان ولادت پیامبر گرامی اسلام است که در طول هفته وحدت و همچنین روز و شب ولادت پیامبر (ص)، مراسم جشن و برنامه‌های متعددی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 20 کانون فرهنگی هنری فعال شهرستان میربان برگزاری جشن ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) بودند گفت: این جشن‌ها با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله تلاوت قرآن کریم، سخنرانی و مدیحه‌سرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه بود.

نیک‌انجام تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها در سطح مساجد شهرستان آشنایی هر چه بیشتر مردم با سیره و فضایل حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق‌(ع) است.

کانون‌های مساجد غرب گیلان میزبان برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر رحمت للعالمین

*کانون‌های مساجد صومعه‌سرا میزبان برگزاری جشن‌های ولات پیامبر(ص) و امام صادق(ع)

«نورالله صفرپور» با تبریک اظهار کرد: با توجه به نقش و جایگاه مسجد در رسالت پیامبر (ص)، مساجد بهترین میزبان برای برگزاری جشن میلاد آن حضرت است.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه بیش از 35 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان اقدام به برگزاری جشن‌های هفته وحدت کردند افزود: مردم با حضور در این جشن‌های ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

وی گفت: ایجاد اتحاد، همدلی و یکپارچگی میان مسلمانان از مهمترین یادگارهای رسول الله(ص) برای امت اسلامی است.

صفرپور تصریح کرد: هفدهم ربیع الاول مصادف است با خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) آخرین پیامبر الهی که با معرفی دین اسلام به عنوان کامل ترین دین، انسان ها را به سوی سعادت و رستگاری دعوت و رهنمون ساخت.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت محمد(ص) مایه رحمت برای بشریت است و انسان ها برای همیشه از برکت وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) بهره‌مند هستند.

گفتنی است، جشن های خودجوش مردمی که به مناسبت این میلاد فرخنده از روز قبل در شهرهای غرب گیلان و دیگر شهرهای استان آغاز شده است امروز نیز همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) ادامه دارد.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی