عوامل پیشتازی کانون «رسول الله(ص)» در فهمای 1400


عوامل پیشتازی کانون «رسول الله(ص)» در فهمای 1400

کانون فرهنگی هنری «رسول الله(ص)» با فعالیت‌های متنوع همچون مقابله با آسیب‌های اجتماعی، کارآفرینی و ایجاد فرصت خودکفایی و تشکیل هسته‌های علمی پژوهشی توانسته با جذب بچه‌های مسجد در رویداد ملی فهما پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «رسول الله(ص)» از جمله کانون های پیشتاز مسجدی در طرح ملی فهمای 1400 است که با شعار «به توان مردم» در حال اجرا است.

بنابر این گزارش، این کانون فرهنگی هنری در جوار مسجد رسول الله(ص) هفشجان از توابع استان چهارمحال و بختیاری 11 سال است که در کنار فعالیت های فرهنگی هنری در حوزه اجتماعی و آموزشی نیز فعال است و توانست در فهمای 99 با عنوان ایران قوی، 15 هزار امتیاز کسب کند.

شبکه سازی و ارائه خدمات رایانه ای، آموزش و توانمندسازی در زمینه های مختلف، تدویج فرهنگ مطالعه در بین مردم برای بالا بردن و غنی کردن سطح علمی بچه های مسجد، مقابله با آسیب های اجتماعی، برگزاری دوره های تقویتی از قبیل آموزش زبان های خارجی ازجمله فعالیت های این کانون فعال مسجدی است.

فعالیت های کتاب و کتابخوانی همچون اجری طرح شنبه های با کتاب و فعالیت در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، مشارکت در طرح روستاهای دوست با کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب، انجام فعالیت های هنری همچون نمایش، سرود، نقاشی و ... از دیگر فعالیت هایی است که توانسته سبب جذب و همراهی بچه های مسجد در این کانون مسجدی شود.

کارآفرینی و ایجاد فرصت خودکفایی برای بچه های مسجد و اعضا و فعالان کانون، تولید محصولات متناسب با فضای مجازی، برگزاری دوره های تبیین معارف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، ارائه خدمات مشاوره و سبک زندگی نیز توانسته به پیشتازی کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) کمک کند.

انجام فعالیت های ورزشی در رشته های مختلف اعم از شنا، پیاده روی، کوهپیمایی، تنیس و ... برگزاری اردوهای تفریحی مذهبی و ... نیز ازجلمه برنامه های معمول و جذاب این کانون مسجدی است که با استقبال بچه های مسجد همراه است.

شناسایی و تشکیل هسته های فرهنگی، شناسایی و تشکیل هسته های علمی پژوهشی، آموزش پویانمایی، آموزش سواد رسانه ای، برگزاری دوره های متنوع قرآنی اعم از حفظ، روخوانی و روانخوانی، قرائت، تفسیر و ابتهال و ...، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز کانون نیز از دیگر فعالیت هایی است که این کانون فرهنگی هنری را به پاتوقی برای بچه های مسجد تبدیل کرده است.

مهم آنکه محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، مانع از فعالیت های عبادی و جلسات دعاخوانی و بزرگداشت مناسبت های ملی مذهبی در این کانون مسجدی نشده است، چنان که جلسات قرائت زیارت عاشورا، قرائت سوره مبارکه یس و ... به صورت مجازی در این کانون برگزار می شود.

گفتنی است، این کانون فرهنگی هنری با ۲۲۲ عضو و حضور فعال در رواق های دوازده گانه رویداد ملی فهمای ۱۴۰۰، ۷۰۱۰ امتیاز کسب و نام خود را جزء پیشتازان آن ثبت کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید