راهکار بسیار مفید Gmail برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه


راهکار بسیار مفید Gmail برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه

این روزها استفاده از ایمیل برای ارتباط با دیگران به یک راهکار رسمی و عمومی تبدیل شده و بسیاری از افراد و سازمان‎ها، مکاتبات خود را با این سرویس انجام می‎دهند. اما داستان ارسال ایمیل اشتباهی همچنان یک مسئله مهم و گاهی دردسرساز است. شرکت گوگل در قابلیت جدید Gmail راهکاری در اختیار کاربران خود قرار داده که تا حد زیادی می‎تواند از ارسال ایمیل اشتباه...

این روزها استفاده از ایمیل برای ارتباط با دیگران به یک راهکار رسمی و عمومی تبدیل شده و بسیاری از افراد و سازمانها، مکاتبات خود را با این سرویس انجام میدهند. اما داستان ارسال ایمیل اشتباهی همچنان یک مسئله مهم و گاهی دردسرساز است. شرکت گوگل در قابلیت جدید Gmail راهکاری در اختیار کاربران خود قرار داده که تا حد زیادی میتواند از ارسال ایمیل اشتباه جلوگیری کند.

ارسال ایمیل در سرویس Gmail عملی بسیار ساده است. تنها کافیست وارد حساب خود شده و دکمه + در بخش سمت راست پایین صفحه را بزنید. صفحه کوچکی در همان بخش نمایشگر دستگاه شما باز خواهد شد که اجازه میدهد پیام جدید خود را نوشته، فایل به آن پیوست کرده و ارسال کنید.

تا به اینجای کار شرایط عادی و سریع است ولی مسلماً چالشها زمانی آغاز خواهند شد که بخواهید ایمیلی پراهمیت، حاوی اطلاعاتی حساس به شخصی مهم ارسال کنید. آنگاه است که دقت خود را باید بسیار بالاتر ببرید تا پیامی که ارسال میکنید، حاوی اطلاعات اشتباه نبوده یا حتی به فرد اشتباهی ارسال نشود.

گوگل به تازگی اعلام کرده در حال کار بر روی قابلیتی است تا به کاربران اجازه دهد به صورت راحتتری ایمیلی که در حال ارسال آن هستند را رصد کنند. در واقع این قابلیت جدید میتواند کنترل بیشتری بر روی نحوه ارسال ایمیل در اختیار کاربر قرار دهد تا پیش از ارسال ایمیل به فرد اشتباه، مخاطب را با دقت بیشتری شناسایی کرد.

راهکار بسیار مفید Gmail برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه

برای مثال این قابلیت با وارد کردن آدرس ایمیل، در پایگاه داده کاربران گوگل جستجو کرده و تصویر مخاطب به همراه نام ثبت شده آن را به شما نشان میدهد. به این ترتیب شما میتوانید پیش از ارسال ایمیل، صاحب واقعی آدرس ایمیل را ببینید.

راهکار بسیار مفید Gmail برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه

قابلیت دیگری که گوگل در حال کار روی آن است، مشخص کردن ارتباط فرد با شماست. اگر پیام ایمیلی که در حال ارسال آن هستید، مخاطبی غیر از مخاطبان آدرس شما داشته یا در دایره همکاران، دوستان و آشنایان شما نباشد، گوگل یک پیام هشدار به شما نشان میدهد تا به نوع پیش از ارسال ایمیل اشتباهی، شما را آگاه سازد.

راهکار بسیار مفید Gmail برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه

بروزرسانی آتی قابلیتهای جیمیل همچنان یک امکان جالب دیگر را نیز ایجاد خواهد کرد که به کاربر اجازه تعریف سمت یا عنوان در دایرههای مختلف داخل بخش مخاطبان است. همچنین این امکان وجود خواهد داشت که سمتی که برای فرد در بخش مخاطبان خود نوشتهاید، دیگر مانند قبل، برای مخاطبان دیگری که دریافتکننده یک ایمیل شما هستند، ارسال نشود.

این قابلیت به خوبی حریم خصوصی و کاری شما و حتی ارتباطات بین سازمانی را حفظ کرده و کمک میکند تا بتوانید به خوبی از آگاهی افراد دیگر از ارتباط خود با مخاطبانتان، جلوگیری کنید.

بنابر اعلام گوگل این قابلیتهای جدید برای کاربران گوگل در دستههای مختلف از دو ماه دیگر عرضه شده و به صورت عمومی قابل استفاده خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!