توسعه اقتصادی استانها،ماموریت مورد تاکید وزیرکشور در معارفه 3 استاندار


توسعه اقتصادی استانها،ماموریت مورد تاکید وزیرکشور در معارفه 3 استاندار

استانها - ایرنا - وزیر کشور که روز گذشته به منظور معارفه استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همدان به این استانها سفر کرده بود، در سخنان خود تلاش برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی را ماموریت نخست مدیران ارشد استانی دانست.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور با اشاره به تکلیف ایجاد شده از طرف رییس جمهوری برای استانداران در راستای توجه به توسعه اقتصادی، تاکید کرد که استانداران استان ها موظف هستند با راهکارهای مناسب، زمینه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی را با هدف رفاه جامعه فراهم سازند.

احمد وحیدی دیروز شنبه در سفر به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همدان و معرفی استانداران جدید این سه استان با اشاره به بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در مدیریت ها با نگاه و رویکرد تحول گرایی، تصریح کرد که استانداران دارای شاخصه هایی همچون نگاه توسعه ای به استان، سازگاری با مردم، کارآمدی و کاربلدی هستند.

هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت به استانداران منتخب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همدان رای اعتماد داد.

در این راستا هیات دولت پس از بررسی سوابق و برنامه های زین العابدین رضوی خرم، محمد صادق معتمدیان و علیرضا قاسمی فرزاد را به ترتیب به عنوان استانداران اذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی و همدان رای اعتماد دادند.

رضوی خرم استاندار اذربایجان شرقی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و کارشناسی مدیریت برنامه ریزی است.

وی پیش از این به عنوان فرمانده در یگان های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و کارشناسی اقتصاد است.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی معتمدیان می توان به استاندار خراسان جنوبی (از آذرماه ۱۳۹۷ لغایت مهر ماه ۱۳۹۹) و استاندار خراسان رضوی (از مهرماه ۱۳۹۹ تاکنون) اشاره کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار جدید همدان نیز متولد ۱۳۴۵ در شهر همدان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات منطقه‌ای است.

وی سوابق اجرایی متعدد از جمله فرمانداری شهرستان دماوند، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، فرماندار شهرستان پاکدشت و مدیرکل امور توسعه‌ منطقه‌ای استانداری تهران را در کارنامه کاری دارد.

توسعه اقتصادی استانها،ماموریت مورد تاکید وزیرکشور در معارفه 3 استاندار

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار اذربایجان شرقی با اشاره به ایستادگی و تسلیم‌ناپذیری مردم کشورمان گفت: با لطف خدا در این شرایط پیچیده، سخت و توطئه‌آمیز دشمن، با اقتدار از همه پیچ‌ها عبور می‌کنیم.

احمد وحیدی روز شنبه خطاب به دشمنان کشورمان و نظام افزود: به کوری چشم دشمنان خواهند دید که از پیچ آخر هم با سربلندی عبور خواهد کرد و به قدرتی تبدیل خواهیم شد که احدی به خود اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی را حتی تهدید کند چه برسد به اینکه اقدام سوئی بتواند بکند و این دور نیست.

تاکید بر توسعه دیپلماسی اقتصادی با ترکیه و جمهوری آذربایجان

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت عزیز ترکیه و جمهوری آذربایجان هم کیشان و هم مذهبان ما هستند و باید از همجواری با این استان حداکثر استفاده را از لحاظ معنوی و اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: باید همکاری های مشترک با جمهوری آذربایجان و ترکیه در این استان تعریف شود، زیرا زمینه های همکاری بسیار خوبی با این کشور ها داریم که باید برنامه ریزی جدی شود تا اقتصاد مکمل با همکاری و هماهنگی با ظرفیت های بزرگی که در استان است، شکل گیرد.

وحیدی تاکید کرد: آذربایجان شرقی منطقه ترانزیتی مهم و نقطه وصل کشور به کشورهای شمالی است و این حوزه بسیار اهمیت دارد؛ توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همجوار ترکیه و جمهوری آذربایجان باید بیش از پیش توسعه پیدا کند.

مردم سالاری متفاوت با دموکراسی غربی است

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه مردم سالاری دینی ما دموکراسی غربی نیست، گفت: مردم سالاری دینی ما همین است که مردم و مسوولین از هم قابل تمیز نباشند و فردی که مسوولیت دارد در بین مردم و با مردم است.

وی با اشاره به وظیفه مسوول ، گفت: هرچه که مردم را آزار و رنج می دهد، باید مسوول را از درون بخراشد.

وحیدی گفت: فرد مسوول باید برای پیشرفت و سربلندی مردم، رشد معنوی و مادی آنان و توسعه جامعه اشتیاق داشته باشد که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: فرد مسوول یک وجه خاصی نسبت به مومنین دارد و برای دفاع از انقلاب و نظام و ارزش ها در هر زمان و مکان و شرایط و وضعیتی آماده است.

وزیر کشور اضافه کرد: خیلی ها تمدن ساختند، ولی تمدن باطلی بود، تمدنی که بر مبنای ایمان، خداپرستی، توحید و محبت با مردم نباشد، باطل است و لو کاخ های سربه کشیده و بهترین فناوری و سیستم های هوایی و زمینی را داشته باشند.

وی ادامه داد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند، بر پایه آموزه های اهل بیت (ع) است که در آن تمدن ایمان، عدالت، خدا پرستی و معنویت و مردم دوستی موج می زند و باید در هرجایی که مسوولیتی گرفتیم، آن را دنبال کنیم.

توسعه اقتصادی استانها،ماموریت مورد تاکید وزیرکشور در معارفه 3 استاندار

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار اذربایجان غربی نیز گفت: مسوول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی هراسد.

احمد وحیدی افزود: سعادت بشریت و توجه به اعتلای معنوی مردم در کنار توسعه مادی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به جایگاه خوب این استان در کشور، گفت: آذربایجان‌غربی استان مهمی است و از چند جهت نمونه به شمار می رود، زیرا این استان در سال های پس از انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و شیعه، سنی، ترک و کرد در کنار آشوریان برای خفظ این نظام تلاش کردند.

وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای به‌هم ریختن آرامش در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: اراده، ایستادگی و اهتمام این‌مردم در کنار انسجام‌ملی سبب خنثی شدن همه ‌توطئه ها شده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی از استان‌های الگو برای همزیستی است، افزود: با وجود تلاش مذبوحانه دشمنان، همه توطئه‌ ها با هوشیاری حافظان امنیت و همراهی مردم خنثی شده است.

وی در ادامه به پتانسیل‌های خوب اقتصادی آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و همسایگی با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان را از نقاط قوت این استان در توسعه اقتصادی دانست.

وزیر کشور ظرفیت فرهنگی آذربایجان‌غربی را نیز قابل توجه دانست و ادامه داد: ظرفیت غنی فرهنگی و اسلامی در این استان باید در عرصه ملی و جهانی شناسانده شود.

وی با اشاره به خبرگی استاندار جدید آذربایجان‌غربی در حوزه توسعه اقتصادی و ارتباط با استان های مرزی کشورهای همسایه، گفت: امیدواریم به زودی شاهد توسعه اقتصادی این منطقه باشیم.

توسعه اقتصادی استانها،ماموریت مورد تاکید وزیرکشور در معارفه 3 استاندار

وزیر کشور در آیین معارفه استاندار همدان نیز گفت که باید دوره و صفحه جدیدی را آغاز کرده و با ایجاد جنبشی در جامعه، امید را در دل مردم زنده کنیم.

احمد وحیدی افزود: اینکه نگاه ما به داشته های غرب باشد در فرهنگ ما راهی ندارد و بدانیم که اگر به غیر متکی شویم شکست خواهیم خورد و برای پیروزی باید به توانمندی های خود اتکا کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید با مردم همراه بود تا جنبش جدیدی راه بیفتد، تاکید کرد: در جامعه ای که دچار بی اعتمادی باشد باید حرکت کرد تا خمودگی از بین رفته و امید در دل مردم زنده شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید بندگی خود را به ملت نشان دهیم که این سیره و روش دولت سیزدهم است، افزود: باید یک کار پر حجم و پر شتاب انجام دهیم به نحوی که در طول یک دهه در ردیف ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار بگیریم.

وحیدی با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود در کشور، تاکید کرد: مسئولان باید بخشی از مردم، درون مردم و در کنار مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در خط مقدم هستند و برای تحقق این امر بی خوابی و کارکردن لازم است و نتیجه آن نیز به طور قطع پیروزی خواهد بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز از سفر وزیر کشور به این شهر گزارشی با عنوان "سکان توسعه آذربایجان‌شرقی در دستان استاندار جدید" منتشر کرده است.

همچنین گزارش جمع بندی معارفه استاندار آذربایجانی غربی با عنوان "آغاز دوره جدید مدیریتی در آذربایجان‌غربی؛ پیش به‌سوی توسعه همه‌جانبه" منتشر شده است.

"وزیر کشور سکان هدایت استان همدان را به «علیرضا قاسمی فرزاد» سپرد" نیز عنوان گزارشی است که ایرنا مرکز همدان آن را منتشر کرده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟