چگونه در بازار بورس متضرر نشویم؟


چگونه در بازار بورس متضرر نشویم؟

بازار سرمایه چندی است که روند افت و خیز خود را طی می‌کند که با افت خود، خود را اصلاح می‌کند.

چگونه در بازار بورس متضرر نشویم؟
بازار سرمایه چندی است که روند افت و خیز خود را طی می‌کند که با افت خود، خود را اصلاح می‌کند. با این وجود هجوم هر روزه مردم به سمت بازار سرمایه برای خروج سرمایه و وارد کردن سرمایه‌های خود به سایر بازا‌های موازی دیگر همچنان بیشتر می‌شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند مردم با رشد شاخص، وارد این بازار شده و با اصلاح و یا افت آن از این بازار خارج می‌شوند یعنی به طور هیجانی با بازار سرمایه رفتار می‌کنند که این موضوع هم باعث متضرر شدن خودشان و سایر سهامداران می‌شود.

اما در این میان این سوال مطرح می‌شود که در چه شرایطی باید از سرمایه گذاری هیجانی در بورس، اجتناب کنیم؟

در همین رابطه محمد گرجی آرا کارشناس بازار سرمایه درباره نحوه ورود مردم به بازار سرمایه اظهار کرد: سرمایه گذاران برای ورود به بورس نباید به هیچ عنوان با این بازار هیجانی رفتار کنند یعنی در صورت رشد شاخص وارد این بازار شده و در صورت افت آن، از این بازار خارج شوند.

وی افزود: سرمایه گذاران هیجانی، محکوم به شکست هستند و اگر کسی بدون محاسبات و اطلاعات دقیق وارد این بازار شود، قطعا متضرر می‌شود. کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید در قدم اول بازار را به خوبی بشناسند و بعد از آن با ارقام و اطلاعات وارد این بازار شوند.

گرجی آرا اظهار کرد: بسیاری از افرادی که برای سرمایه گذاری کوتاه مدت وارد این بازار می‌شوند باید از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها استفاده کنند تا کمتر با شکست روبه‌رو شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: بازار سرمایه همیشه در دوره‌های پنج سال به بالا سوددهی مطلوبی دارد و کسانی که وارد این بازار می‌شوند و برای آینده سرمایه گذاری می‌کنند و می‌توانند با بررسی بنیادی سهام شرکت ها، وضعیت سوددهی شرکت‌ها را مشاهده و تحلیل کنند یعنی اطلاعات حداقلی از صورت‌های مالی آن‌ها مشاهده کنند و بعد از آن سهام را خریداری کرده و این سهم را برای بازه پنج سال به بالا نگهداری کنند.

وی مطرح کرد: کسانی که هر روز در بازار سرمایه، سهام خرید و فروش می‌کنند باید با تحلیل بنیادی و تکنیکال آشنایی کامل و پیشرفته داشته باشد تا در خرید و فروش سهام خود دچار مشکل نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک