مناطق و محلات پایتخت میزبان جشن های هفته وحدت


مناطق و محلات پایتخت میزبان جشن های هفته وحدت

تهران-ایرنا- مناطق و محلات پایتخت با برنامه های متنوع از جمله دیدار با خانواده شهدای اهل سنت و آذین بندی خیابانها و میادین، میزبان جشن های هفته وحدت هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ تهران در این خصوص گفت: جشن های آیینی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در میادین ونک، قبا، اختیاریه، ده ونک و محسنی و بوستان ملت برپا می شود.

وی افزود: تجلیل از خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات متنوع با موضوعات نقاشی، خوشنویسی، کتابخوانی و دلنوشته، تولید و انتشار کلیپ و پادکست از جمله برنامه هایی پیش بینی شده در این هفته است.

به گفته جوانی، جشن های ولادت همزمان با سراسر کشور در شهرک فجر و مساجد منطقه از جمله: بقیه الله، هدایت، المتقین اجرا می شود.

کاظم داودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ تهران نیز

گفت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ولادت امام جعفر صادق علیه‌السلام موسس مذهب جعفری؛ شهرداری منطقه۲ با برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی با شهروندان در این عید همراه می شود.

وی افزود: باتوجه به بهبود وضعیت شرایط کرونا ونیز به منظور حفظ شرایط موجود؛ ویژه برنامه های متنوع فرهنگی در جوار مقبره الشهداء گمنام درمحلات، بوستانها و سایر فضاهای فرهنگی-اجتماعی بارعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می شود.

وی گفت: جشن های محله ای با مشارکت مردمی و با استفاده از ظرفیت‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج، هنرمندان و ورزشکاران محلات از جمله برنامه های این مناسبت مهم است.

معاون شهردار منطقه ۲گفت: دیدارو تکریم خانواده شهداء اهل تسنن منطقه، اجرای جشنواره اقوام درکافه پاچنار فرحزاد، ویژه برنامه های ورزشی درمحلات و بوستان ها، برگزاری مسابقه ویژه زنان سرپرست خانوار، کمک های مومنانه، تهیه و تولید محتوای فرهنگی با موضوع هفته وحدت از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.

سید حسین میر اسماعیلی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه چهار نیز از برگزاری برنامه های شاد و متنوع فرهنگی در ایام هفته وحدت خبر داد و گفت: محله های منطقه ۴ درشب میلاد حضرت رسول (ص) نورباران می شوند.

وی گفت : برنامه های متنوع فرهنگی با عنوان " طبیب جان" در دو قالب اجرایی و مجازی با مشارکت ادارات اجتماعی نواحی ۹ گانه منطقه در حال برگزاری است.

وی از برگزاری جشن میلاد رسول اکرم (ص) در پنج نقطه از سطح منطقه خبر داد و گفت : مراسم جشن های بهار مهربانی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در میادین هروی، ملت، فلکه سوم و بوستانهای شقایق و سمیه عصر شنبه یکم آبان ماه با اجرای برنامه های شاد برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی منطقه ۴ در ادامه به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت : آذین بندی و چراغانی بالکن و سردرب منازل شهروندان، فراخوان برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات وحدت، فراخوان اولین جشنواره مجازی پوستر، فراخوان دومین دوره جشنواره خوشنویسی مشق صلوات و فراخوان مسابقه کتابخوانی با عنوان اخلاق نبوی از دیگر برنامه های هفته وحدت دراین منطقه است.

میر اسماعیلی به برپایی کاروان خودرویی اشاره کرد و گفت: در کاروان های خودرویی بهار مهربانی، خودروهای مزین به پرچم و بنرهای تبریک ایام هفته وحدت با پخش موسیقی های شاد، مولودی خوانی و عرض تبریک ایام در سطح محله ها تردد می کنند.

حرکت کاروان خودرویی مولودی خوانی در جنوب شرق تهران

علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه ۱۵ نیز از حرکت کاروان خودرویی مولودی خوانی در محله های جنوب شرق تهران همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام(ص) خبر داد.

وی گفت: برنامه های تدارک دیده شده امسال نیز به لحاظ قطع زنجیره کرونا با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همزمان با آغاز هفته وحدت در حال اجراست.

به گفته وی، کاروان خودرویی مجهز به سیستم صوت و آذین بندی شده به پخش سرود، مولودی خوانی و موسیقی در محله ها می پردازد.

جعفری افزود: اجرای مراسم نورافشانی در خیابان ها، معابر ومیادین اصلی سطح محلات منطقه با مشارکت اداره زیبا سازی، رژه نمایشی اسکیت سواران کودکان و نوجوانان با شعار «وحدت و مهر ورزی» و برپایی جشن وحدت در بوستانها، مساجد و فضاهای منتخب منطقه از جمله این برنامه ها است.

سرپرست شهرداری منطقه افزود: به همین مناسبت برنامه های تجلیل از خانواده معظم شهدا، ویزیت رایگان ویژه افراد کم برخوردار با شعار «وحدت و مهرورزی» با مشارکت پزشکان جهادی و خیرین، کمکهای مومنانه در قالب برنامه «بهار وحدت و همدلی»، کمپین «نور، شهر، امید» شامل انجام تبلیغات مجازی و تشویق و ترغیب شهروندان به آذین بندی و تزیین بالکن و پنجره های ساختمانهای بلند مشرف به خیابانها با پرچم، بادکنک، ریسه رنگی و اقلام رنگی و برپایی جشن برای کودکان انجام شد.

وی به برگزاری جشنواره مجازی وحدت در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تولید پادکست های موضوعی، کلیپ، موشن گرافی، پوستر، برگزاری شب شعر وحدت، مسابقه ویژه کودکان و بزرگسالان، برگزاری منبرهای مجازی با موضوع تفسیر سوره وحدت، بارگذاری سخنان مقام رهبری مد ظله العالی با موضوعات هفته وحدت، معرفی بزرگان منطقه شهدا، جانبازان، ایثارگران و نویسنگان و مفاخر اهل تسنن از بخش های این جشنواره مجازی است.

امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-هنری این منطقه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (صلی‌الله) و حضرت امام صادق (علیه‌السلام) به‌ویژه در میدان آیینی امام حسین (علیه‌اسلام) خبر داد.

وی گفت: روز ۱۷ ربیع‌الاول، خجسته میلاد ختم‌المرسلین، پیامبر اکرم (صلی‌الله) و حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، پایه‌گذار مذهب شیعه است که این عید بزرگ را بر همه زمین و آسمان‌ها و کل عالم امکان، به‌ویژه حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله فرجه‌الشریف)، نایب برحقشان، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شیعیان مخلص آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و خدا را سوگند می‌دهم به دو مولود نورانی که سلامت دین و دنیا را به همه عطا فرماید.

یزدی در تشریح ویژه‌برنامه‌های این منطقه به مناسبت این عید افزود: جشن میلاد محله هرندی، ۲ آبان، جشن میلاد محله تختی (یاس سفید)، نورافشانی میادین از جمله برنامه های این هفته است.

وی، از بازدید از خانواده شهدای اهل تسنن و خانواده شهدای مدافع حرم در تاریخ یک آبان خبر داد و بیان کرد: مسابقات فرهنگی-هنری نیز همه‌روزه در میدان آیینی امام حسین (علیه‌السلام) برگزار خواهد شد که این مسابقات با مشارکت سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران و در فضای مجازی، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه در حوزه نقاشی، خوشنویسی داستان‌های کوتاه و پادکست‌ها به اجرا درمی‌آید.

شهردار منطقه ۱۲، از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت را آذین‌بندی سراها به صورت مسابقه در محلات و اهدای جوایز به بهترین آذین‌بندی‌ خانه‌ها و بالکن‌ها معرفی کرد و ادامه داد: نشر قصه‌های بهشتی شامل تهیه کلیپ کوتاه از داستان‌های مرتبط با پیامبر رحمت (ص)، برگزاری نمایشگاه‌های نگارگری با موضوع پیامبر رحمت به صورت مجازی، همچنین در نگارخانه گنج پنهان و البته اهدای ارزاق مثل همیشه و این‌بار به نام پیامبر رحمت (ص) از جمله این برنامه‌هاست.
یزدی در نهایت در مورد تجهیز کتابخانه‌ها به این مناسبت سخن گفت و بیان کرد: در این حوزه، سفارش کتاب‌ها انجام شده و امیدواریم تا هفته کتاب و کتابخانی، این کتاب‌ها به سراهای محلات برسد.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز از اجرای ویژه‌برنامه‌های میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفرصادق (ع) با شعار «طبیبِ جان» خبر داد.

وی افزود: برگزاری جشنواره ورزشی با مشارکت پایگاه بسیج شهید بهشتی در بوستان‌های منطقه، اجرای مراسم پرده خوانی به عنوان افتتاحیه گذر فرهنگی، برپائی جشن مهر و دوستی در بوستان تسلیحات، میدان قمربنی هاشم «ع»، میدان نبوت، بوستان صبا، برپایی کارناوال شادی خودرویی، مولودی‌خوانی، اجرای برنامه‌های هنری با مشارکت پایگاه بسیج شهید بهشتی، شورایاران و مدیران محله، نورافشانی از جمله برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن