اخبار کوتاه از اشنویه


اخبار کوتاه از اشنویه

مهاباد- ایرنا- دستگیری شکارچیان متخلف در حوزه‌های استحفاظی محیط زیست و درخشش دوومیدانی کاران این شهرستان در مسابقات استانی از مهمترین اخبار اشنویه طی هفته جاری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:: درجریان گشت و کنترل یگان حفاظت این شهرستان طی روزهای گذشته در ارتفاعات "میرحسن" سە نفر شکارچی دستگیر و ضمن جلوگیری از شکار، از این افراد ۲ قبضە اسلحە شکاری کشف و ضبط شد.

کریم خضری افزود: بر اساس گزارشات واصلە مردمی و با حضور یگان حفاظت محیط زیست، دستەای دیگر از شکارچیان نیز در زیستگاه‌های "دشتبیل" که اقدام به زندەگیری سهرە طلایی کرده بودند، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: ۲ شکارچی نیز در این عملیات دستگیر و پروندە نیز به دادگستری ارجاع و از ادامە روند صید این پرندە جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه پنج قطعە سهرە طلایی در زیستگاه‌های مربوطە رهاسازی شدند، افزود: براساس دستور دادستان، نسبت بە توقیف یک دستگاە خودرو تا حصول نتیجە قانونی، اقدام لازم با همکاری پاسگاە نیروی انتظامی آغبلاغ انجام شد.

دستگیری سە نفر متخلف زندەگیری سهرە طلایی در اشنویە

خضری افزود: یک اکیپ غیر بومی کە مشغول صید غیر مجاز گونە سهرە طلایی بود، نیز توسط یگان حفاظت محیط زیست در جریان گشت و کنترل شناسایی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه ادامه داد: از این سە نفر ۳۲ قطعە سهرە طلایی کشف و ضبط و سە دستگاە بلندگو و ۲ رشتە توردام هم توقیف شد.

وی اظهار داشت: متخلفان کە دارای تعدد ارتکاب جرم بودند بە داسرای عمومی و انقلاب شهرستان اشنویە معرفی شده و همچنین جریمە ضرر و زیان محیط زیست از آنان اخذ شدە است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

درخشش دوومیدانی کاران اشنویه‌ای در مسابقات آذربایجان‌غربی

رییس اداره ورزش و جوانان اشنویه گفت: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آذربایجان‌غربی، انتخابی جهت شرکت در مسابقات لیگ یک کشوری در مجموعه ورزشی باکری ارومیه برگزار و ورزشکاران این شهرستان در رده سنی نونهالان موفق به کسب مقام‌ شدند.

رحیم تیموری افزود:"نیما فرهادی" در ماده‌ ۶۰ متر سرعت مقام دوم استان و شرکت در مسابقات لیگ یک کشوری، "سارینا جوخور"موفق به کسب مقام اول مسابقات در ماده‌ ۶۰ متر و حضور در مسابقات لیگ دسته یک کشور و "آیلین آذرخش" موفق به کسب مقام دوم در ماده‌ پرتاب وزنه شدند.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد؛ هم اکنون بیش‌ازچهار هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۳۱ هیات ورزشی در این شهرستان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس