کرمانشاه به کارِ فرهنگی درست و حسابی نیاز دارد


کرمانشاه به  کارِ فرهنگی  درست و حسابی نیاز دارد

نماینده کرمانشاه با اشاره به وجود آسیب‌های فراوان در کرمانشاه، گفت: کرمانشاه در کنار بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد، نیازمند کار فرهنگی جدی است.

دکتر محمد رشیدی در آیین اختتامیه دوره سواد رسانه‌ای جوان استراتژیست که به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد، با اشاره به گسترش فضای مجازی و رسانه در دنیای امروز، گفت: در حال حاضر کار رسانه بسیار ساده شده و هرکس از طریق یک گوشی می تواند اخبار اطراف خود و تحلیل هایی که دارد را ارسال کند، اما همین شرایط، معضلات و خطرات بسیاری به همراه دارد که مهمترین آن انتشار اخبار کذب و جعلی است.

وی افزود: در حال حاضر فضای مجازی پرشده از اخبار جعلی و نیاز است ساماندهی جدی در خصوص این فضا صورت گیرد، در همین راستا پیگیر "طرح صیانت" شدیم اما این طرح آماج حملات اخبار جعلی و کذب شد، از جمله اینکه این طرح می خواهد سرعت اینترنت را کاهش دهد، شبکه های اجتماعی را حذف کند و ...درحالی که هیچکدام از اینها صحت ندارد و جای نگرانی نیست.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: در این طرح تنها هدف این است که فضای مجازی صاحب پیدا کرده و هر خبری که در آن منتشر می شود منشا و منبع آن نیز مشخص شود، چرا که این موضوع به شفاف سازی فضای مجازی کمک کرده و از آسیب‌های اخبار جعلی آن جلوگیری می کند.

رشیدی خاطرنشان کرد: طرح شفافیت مجلس هم در حال پیگیری است و این انتظار را داریم دو قوه دیگر هم شفاف سازی های لازم را انجام دهند.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر لزوم بازگرداندن اقتدار کرمانشاه، گفت: کرمانشاه زمانی جزو پنج رکن اساسی کشور بود و استان پنجم کشور محسوب می‌شد، اما امروز حتی در بحث انتخاب استاندار هم جزو استان های آخر قرار گرفتیم و تمام افراد کارآزموده در استان های دیگر مشغول به کار شدند و این به ضرر کرمانشاه است.

رشیدی گفت: متاسفانه کرمانشاه نیروهایی در سطح مدیران درجه یک کشور ندارد و علت این است که از نیروهایمان حمایت نکرده و از طرفی هم به جوانانمان اعتماد نکرده و مدیریت را به آنها نسپرده‌ایم.

عضو هیات رییسه مجلس از کرمانشاه به عنوان گوهری در غرب کشور یاد کرد و افزود: این گوهر و این چهره زیبا باید به کشور معرفی شده و باید غبار را از چهره آن بگیریم.

وی افزود: کرمانشاه طی این سالها آسیب‌های زیادی دیده و علت آن مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، چرا که نه زیرساخت های تولید و اشتغال را تقویت کرده‌ایم و نه در این استان کار فرهنگی درست و حسابی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش