تصاویر واقعی جدیدی از مک بوک پرو 14 اینچی منتشر شد


تصاویر واقعی جدیدی از مک بوک پرو 14 اینچی منتشر شد

در آستانه عرضه مدل‌های جدید مک‌بوک پرو، تصاویری از مدل 14 اینچی در یکی خورده‌فروشی‌های اپل به اشتراک گذاشته شده است که به ما امکان می‌دهد نگاهی دقیق‌تر به این نوت‌بوک کاملاً بازطراحی‌شده داشته باشیم.

نسل جدید مک‌بوک پرو قطعاً با ارائه قدرت سخت‌افزری بسیار در خور توجه، نمایشگر با کیفیت و درگاه‌های متنوع یکی از مورد انتظارترین نوت‌بوک‌های چند سال اخیر است و بسیاری از مشتریان مشتاق هستند که رایانه‌های جدید را در دست بگیرند و حتی تصاویر بهتری از نخستین بازطراحی مک‌بوک پرو پس از سال ۲۰۱۶ مشاهده کنند.

روز گذشته نخستین ویدئو کوتاه از جعبه‌گشایی مدل ۱۴ اینچی مک‌‌بوک پرو در سطح اینترنت منتشر شد و ما نیز آن را پوشش دادیم، اکنون در راستای همان ویدئو، تصاویر جدیدی از نوت‌بوک مذکور به اشتراک گذاشته شده است که می‌تواند بهترین نگاه به مک بوک پرو ۱۴ اینچی را خارج از تصاویر منتشرشده در رویداد و تبلیغات هفته گذشته اپل به ما ارائه بدهد.

تصاویر یادشده به وضوح شاسی بازطراحی‌شده را نشان می‌دهند و در قسمت جلویی، یک ناچ بزرگ دیده می‌شود که درواقع بزرگ‌ترین تغییر در طراحی نمای جلویی نوت‌بوک‌های جدید محسوب می‌شود. ظاهراً اپل بهینه‌سازی‌های نرم‌افزری نیز برای تأثیر کم‌تر ناچ درنظر گرفته است. تصاویر نشان می‌دهند زمانی که کاربران از برنامه‌های تمام صفحه macOS استفاده نمی‌کنند، بریدگی بیشتر به چشم می‌آید و اپل به همین منظور ارتفاع نوار منوی مک‌اواس را افزایش داده است.

تصاویر واقعی جدیدی از مک بوک پرو 14 اینچی منتشر شد

نوت‌بوک‌های یادشده برای نخستین‌بار در تاریخ کامپیوترهای مک به نمایشگر پیشرفته‌تر مینی ال‌ای‌دی مجهز شده‌اند؛ نمایشگری که می‌تواند رفتاری مشابه نمایشگرهای OLED داشته باشد و کاربران را در محتوای بصری غوطه‌ور کند. استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مزایای زیادی مانند بهبود طیف گسترده‌ای از رنگ، کنتراست بالا، دامنه‌ی دینامیکی وسیع و عمق رنگ مشکی ارائه می‌دهد. این نمایشگر همچنین از فناوری پروموشن برای پشتیبانی از نرخ نوسازی تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. سایر تغییرات طراحی در جلو شامل صفحه‌کلید تمام مشکی و بازگشت کلیدهای فانکشن به‌جای تاچ بار ست. بااین‌حال، ترک پد مدل‌های جدید همچنان همان ابعاد و قابلیت‌های نسل گذشته را حفظ کرده‌اند.

فرد منتشرکننده تصاویر اذعان دارد که مدل جدید سنگین‌تر از حد انتظار است و از قرار معلوم، ناچ نیز آنچنان مزاحمتی را در کارکردهای روزمره ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، تصاویر دیگری نیز منتشر شده است که درگاه‌های جدید همچون درگاه HDMI و کارت‌خوان SD را برجسته می‌کند. این نوت‌بوک‌ها همچنین دارای سه درگاه USB-C مبتنی بر تاندربولت ۴، درگاه مگ‌سیف و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هستند. علاوه بر درگاه‌های گسترده، از ویژگی‌های کلیدی مدل‌های جدید می‌توان به تراشه‌های بسیار قدرتمند ام‌وان پرو و ام‌وان مکس و حداکثر ۱۰ ساعت عمر بیشتر باتری در هر بار شارژ اشاره کرد.

تصاویر واقعی جدیدی از مک بوک پرو 14 اینچی منتشر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022