پافشاری اپل بر خرید از شرکت‌های چینی موجب نگرانی سرمایه‌گذاران سامسونگ شده است


پافشاری اپل بر خرید از شرکت‌های چینی موجب نگرانی سرمایه‌گذاران سامسونگ شده است

سرمایه‌گذاران سامسونگ (https://itresan.com/tag/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF) بابت پافشاری تقریبا بی‌سابقه شرکت اپل (https://itresan.com/tag/%D8%A7%D9%BE%D9%84) برای خریداری نیازمندی‌های خود از شرکت‌های چینی نگران هستند. دلیل استفاده از اصطلاح “نسبتا بی‌سابقه” این است که چنین تصمیمی چندان هم جدید نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد که غول...

سرمایه‌گذاران سامسونگ بابت پافشاری تقریبا بی‌سابقه شرکت اپل برای خریداری نیازمندی‌های خود از شرکت‌های چینی نگران هستند. دلیل استفاده از اصطلاح “نسبتا بی‌سابقه” این است که چنین تصمیمی چندان هم جدید نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی اخیرا خرید ارزان‌قیمت را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است. اگرچه اکنون مدت‌هاست که اپل چنین رویکردی را دنبال می‌کند.

در حال حاضر اپل پردرآمدترین کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان به‌شمار رفته و سرمایه‌گذاران در این شرکت نیز بیش از هر فرد دیگری به‌دنبال کسب سود بیش‌تر هستند. این پدیده بدان معناست که پتانسیل رشد اپل در صنعت موبایل دیر یا زود به ضرورت کاهش هزینه‌ها گره خواهد خورد. این دقیقا همان سناریویی است که ظاهرا اکنون در حال وقوع است.

مشخصا در زمینه نمایشگر اخیرا شرکت چینی BOE موجب کاهش 15 میلیون واحدی سفارشات اپل بابت خریداری پنل‌های اولد سری آی‌فون 13 از سامسونگ شد. در واقع طی هفته‌های اخیر سهم سامسونگ از این حوزه به شدت کاهش یافته و در مقایسه با دوره مشابه طی ماه سپتامبر افت بیش از 9 درصدی را تجربه کرده است.

خرید ارزان به اولویت شماره 1 اپل تبدیل شده و تولیدات سامسونگ ارزان‌قیمت به‌شمار نمی‌روند

البته نکته مثبت این است که اپل با کاهش بی‌وقفه هزینه‌های خود قادر به ادامه رقابت در بازار اسمارت‌فون‌های برتر نخواهد بود. در واقع بازار هندست‌های برتر عمدتا تحت سیطره دستگاه‌های تاشو قرار دارد و سامسونگ پیش‌تر شروع شکوهمندانه‌ای را در این عرصه رقم زده است. اما از جنبه انعقاد قراردادهای سودآور تامین، کاهش درآمد سامسونگ فراتر از حد معینی امکان‌پذیر نخواهد بود. سبد محصولات اختصاصی این شرکت نشان می‌دهند که قیمت‌گذاری کلیه تولیدات سامسونگ طی سال جاری کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه نموده است.

پافشاری اپل بر خرید از شرکت‌های چینی موجب نگرانی سرمایه‌گذاران سامسونگ شده است

سامسونگ تنها شرکت کره‌ای نیست که سودآوری میان‌مدت آن به‌دلیل گرایش روز افزون اپل به خریداری قطعات ارزان‌قیمت دچار رکود شده است. بی‌‌تردید سامسونگ از بسیاری از تامین‌کنندگان طرف قرارداد اپل بزرگتر است؛ اما بایستی به‌خاطر داشت که یکی از رقبای سامسونگ یعنی ال‌جی نیز اخیرا با مشکلات مشابهی مواجه شده است.

در نتیجه طی ماه گذشته سهام ال‌جی رفتاری مشابه با سامسونگ را دنبال کرده است. طی سالیان اخیر، مقایسه عملکرد این 2 کمپانی در حوزه‌های مختلف به یک رویه سنتی تبدیل شده و در این میان وضعیت سهام ال‌جی صرفا کمی وخیم‌تر از رقیب خود بوده است. به بیان دقیق‌تر و از جنبه درصدی، میزان افت ارزش سهام ال‌جی طی مدت 30 روز گذشته بیش از 10 درصد بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن