شایعات و باورهای نادرست می تواند به اندازه کرونا خطرناک باشد


شایعات و باورهای نادرست می تواند به اندازه کرونا خطرناک باشد

قزوین - ایرنا - رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: همزمان با شیوع و فراگیر شدن کرونا مطالب بسیاری دربین مردم در خصوص این ویروس منتشر شده است و همچنین شایعات و باورهای نادرست نیز نشر پیدا کرده که می تواند به اندازه بیماری کووید19 و حتی بیشتر از آن خطرناک باشد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رفعت یاحقی با اعلام این مطلب افزود : برای گرفتار نشدن به این شایعات، بهتر است افراد به سایت سازمان بهداشت جهانی، دانشگاه­های علوم پزشکی، رسانه های معتبر، مقالات و مجلات معتبر علمی ، کارشناسان و متخصصان دانشگاهی به­ عنوان منابع معتبر دریافت اطلاعات و اخبار مراجعه کنند.

وی مخصوصا به بانوان تاکید کرد تا در پذیرش مطالب دریافتی، دقت نظر کافی را داشته باشند و در صورت اطمینان، اخبار را نشر دهند.

یاحقی گفت: زنان بعنوان مدیر خانه، نقش موثری در مدیریت اطلاعات درست درباره بیماری کووید-۱۹ و مسائل مرتبط با آن مانند واکسیناسیون در بین اعضای خانواده دارند به همین دلیل توانمندسازی آنها در زمینه کسب اطلاعات و اخبار درست و از منابع معتبر و امکان تشخیص اخبار جعلی از واقعی ضروری بنظر می‌رسد.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در کشورمان شیوع یافت و از ابتدای انتشار ویروس کرونا در قزوین تاکنون ۴۱ هزار و ۹۳۲ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در بیمارستانهای استان بستری شده اند و همچنین ۲ هزار و ۵۴۲ بیمار نیز بر اثر ابتلا به ویروس مهلک کرونا جان خود را از دست داده اند.

واکسیناسیون علیه کرونا نیز از بهمن سال ۹۹ در کشور آغاز شد و نزدیک به ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان قزوین واکسینه شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو