کرونا در کردستان با مرگ 11 نفر رکورد تازه‌ای زد


کرونا در کردستان با مرگ 11 نفر رکورد تازه‌ای زد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته کرونا در استان 11 قربانی داشت که از ابتدای امسال تاکنون بی سابقه بوده است.

دکتر فرزین رضاعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مرگ این تعداد، شمار جانباختگان کرونا در استان از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز به یک‌ هزار و ۷۸۶ نفر رسید که ۷۶۸ نفر آنها به سنندج اختصاص دارد و از فوتی‌های شبانه‌روز گذشته هم هشت نفر در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

وی به بستری ۸۴۵ بیمار در مراکز درمانی استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد حال ۸۶ بیمار وخیم است و در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شناسایی ۲۱۰ بیمار جدید در این مدت، اضافه کرد: سنندج از وضعیت قرمز خارج شده است ولی بانه و سقز قرمز شده‌اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۶۵ درصد از مردم استان، یادآور شد: سرعت واکسیناسیون در استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور کُند است و تنها ۳۲ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند که نیازمند همراهی بیشتر مردم برای واکسیناسیون و نیز رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم، ضمن اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب ایمنی باید واکسیناسیون به بیش از ۷۰ درصد برسد.

دکتر رضاعی با بیان اینکه کردستان، قزوین و آذربایجان غربی از استانهای پایلوت اجرای طرح "هوشمندسازی قرنطینه" هستند، یادآور شد: این طرح تنها در قزوین به اجرا درآمده است و در کردستان و آذربایجان به دلیل مشکل اتصال سامانه‌های وزارت بهداشت فعلا اجرایی نشده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند که سقز و بانه در کردستان نیز جزو آنها است.

شهرستانهای قروه، بیجار، کامیاران، سنندج، دهگلان، دیواندره و مریوان در وضعیت نارنجی و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط