ترجمه دانشنامه عربی 11 جلدی امیرالمومنین(ع) به زبان فارسی رونمایی شد


ترجمه دانشنامه عربی 11 جلدی امیرالمومنین(ع) به زبان فارسی رونمایی شد

قم-ایرنا- آیین رونمایی از ترجمه فارسی دانشنامه 11 جلدی امام امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) تالیف استاد باقر شریف القرشی روز یکشنبه با حضور آیت الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم برگزار شد.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه شناسی در این آیین، بیان کرد: ترجمه این اثر فاخر ۱۱ جلدی طی یک فرآیند ۱۰ ساله آماده انتشار شده است.

حجت الاسلام رضا مختاری خاطرنشان کرد: ترجمه کتاب دانشنامه امام علی(ع) در ۱۱ عنوان آماده نشر شده که در هر یکی از عناوین به یکی از موضوعات محوری سخنان امام علی(ع) پرداخته شده است.

وی ابراز داشت: قلم روان، تناسب با نیاز مخاطب امروزی و پرهیز از بیان مطالب غیر ضروری از ویژگیهای مهم باقر شریف قریشی در تالیف آثار است.

مختاری اظهار کرد: باقر شریف القریشی از انقلابیون مطرح عراقی بود که برخی از آثار خود را به اشاره سید محمدباقر صدر به رشته تحریر درآورده است.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه شناسی گفت: باقر شریف القریشی در دوران فعالیت رژیم بعث همیشه از روحانیون ایرانی ساکن حوزه علمیه نجف حمایت می کرد.

وی در پایان تصریح کرد: حل اختلافات درون شیعی یکی از موضوعات محوری علما بوده و آنها نسبت به توجه به اصل عقاید شیعه اثنی عشری تاکید و از پرداختن به برخی امور حاشیه ای پرهیز داده‌اند.

دانشنامه عربی ۱۱ جلدی امام امیرالمومنین علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) تالیف "علامه فقید مرحوم استاد باقر شریف القرشی" با ترجمه سیدمحمد صالحی کاشانی و به همت جمعی از محققین به زیور طبع آراسته و به فارسی منتشر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید