افزایش شدید قیمت بنزین در کالیفرنیا‌


افزایش شدید قیمت بنزین در کالیفرنیا‌

عصر خودرو- بحران در حوزه حامل‌های انرژی در آمریکا به قدری جدی شده که قیمت هر گالن بنزین در منطقه گوردا اسپرینگز این کشور به 8.5 دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، در حال حاضر آمریکا با بزرگ‌ترین بحران در تأمین حامل‌های انرژی خود روبه‌رو است به گونه‌ای که قیمت هر گالن بنزین در منطقه گوردا اسپرینگز به 8.5 دلار رسیده است، در واقع مردم این منطقه مجبور هستند به ازای هر لیتر بنزین چیزی حدود 60 هزار تومان پول پرداخت کنند.

این منطقه که در ایالت کالیفرنیا واقع شده از جمله مناطقی است که گردشگران از سراسر آمریکا برای دیدن چیزهای جذاب به آنجا می‌روند. این هفته انتشار تصویب قیمت بنزین در پمپ بنزین این شهر نه تنها آمریکا بلکه جهان را شوکه کرد.

این پمپ بنزین در منطقه گوردا اسپرینگز در شعاع چندین مایلی تنها انتخاب رانندگان است و آنها مجبور هستند برای پر کردن باک خود به آنجا مراجعه کنند. البته بنزین در گوردا گران‌ترین از بقیه مناطق در کالیفرنیا بوده البته در شمال کالیفرنیا هم به همین منوال است و قیمت بنزین به قدری افزایش یافته که در حدود 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در واقع در تمام کالیفرنیا شاهد افزایش قیمت سوخت هستیم، کار به جایی رسیده که فقط در شهر لوس‌آنجلس طی حدود یک سال گذشته قیمت بنزین 30 درصد افزایش یافته و معادل 1.36 دلار بالا رفته است.

این افزایش بنزین بیش از هر قشر دیگری در آمریکا خانوارهای کم درآمد را تحت تأثیر قرار می‌دهد چرا که سهم سوخت از هزینه‌های آنها دو برابر خانوارهای عادی است و آنها مجبور هستند حدود 10 درصد درآمد خود را صرف خرید بنزین کنند که این یک واقعیت دردناک است.

کالیفرنیا بیشترین مالیات و عوارض را در سراسر آمریکا بر سوخت بسته و 66 سنت از پولی که مردم به ازای هر گالن بنزین پرداخت می‌کنند مالیات دولتی است البته 18.4 سنت دیگر نیز مالیات فدرال است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید