عزم یک شرکت فناور برای جلوگیری از واردات کاسه نمد خارجی


عزم یک شرکت فناور برای جلوگیری از واردات کاسه نمد خارجی

عصر خودرو- یک شرکت دانش‌ بنیان فعال با همکاری یک شرکت آلمانی در کاسه نمد (oil seal) با استانداردهای جهانی تولید می کند، خرید و واردات این قطعات تاکنون از کشورهای تایوان، کره و چین بوده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، این شرکت دانش بنیان که انتهای سال 1398 موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری خود در زمینه تولید کاسه نمد (oil seal) شده است، در حال حاضر تنها تولیدکننده انواع کاسه نمدهای کمک فنر مورد تایید دو خودروساز ایران است.

این شرکت فناوردر حاشیه رویداد فناورانه صنایع شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت خودرو، تفاهم‌نامه و قرارداد فروش تجهیزات با شرکت‌های ساپکو و مگاموتور را منعقد کرد، این موضوع زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر برای این شرکت با صنایع دیگر شده است.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، قطعات تولیدی این شرکت که به منظور جلوگیری از نشتی روغن در خودرو نصب می‌شود، دربرگیرنده تمامی استانداردهای جهانی بوده و آزمایشات فنی و عملکری خود را با موفقیت سپری کرده است.

پروانه سید حسینی بنیانگذار این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه، پیش از این خرید و واردات این قطعه از کشورهای تایوان، کره و چین انجام شده است، هدف از تولیدات کاسه نمد (oil seal) در این شرکت را تامین نیاز داخلی ذکر کرد.

وی افزود:به دلیل همزمانی نیاز داخل و خارج، صادرات این قطعات منوط به سرمایه‌گذاری بیشتر و افزایش ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی است.

این فعال حوزه دانش بنیان، تکنولوژی تولید کاسه نمدهای این شرکت را متعلق به کشور آلمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مشاوره‌های فنی ما برای تولید این محصولات از کشور آلمان و از راه دور انجام می‌شود چرا که به دلیل وجود تحریم‌ها، ورود مشاوران این کشور به ایران برای راه‌اندازی خط تولید امکانپذیر نیست.

وی مصرف‌کننده نهایی محصولات کاسه ‌نمد (oil seal) در بخش خودروسازی را شرکت ایران‌خودرو اعلام کرد و افزود: در صورت انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو، نیاز به حمایت و پشتیبانی این شرکت با تخصیص پیش پرداخت و انعقاد قرارداد تضمین خرید و همچنین حمایت صندوق نوآوری داریم تا گامی بلند جهت رسیدن به هدف تامین و تسریع تولید قطعات فناورانه و قطع وابستگی از واردات برداریم.

سیدحسینی همچنین گفت:این شرکت دانش بنیان به منظور خرید ماشین‌آلات برای تولید کاسه نمد تسهیلاتی را از صندوق نوآوری ریاست جمهوری دریافت کرده است تا این تجهیزات تا دو ماه آینده وارد کشور شود، اما عمده سرمایه‌گذاری توسط خود شرکت انجام شده است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403