رکوردهای فروش پیدرپی لامبورگینی و بیاعتنایی به بحران کمبود چیپ ها!
صنعت خودرو مشکلات جدی را تجربه کرده و کمبود میکروچیپ ها دردسرهای زیادی را ایجاد نموده است. بسیاری از خودروسازان مجبور به توقف خطوط تولید خود شدهاند و حتی اشکودا تولید خودرو در خاک خود را تا پایان سال متوقف نموده است. علیرغم این موضوع، یکی دیگر از برندهای گروه فولکسواگن رکورد فروش جدیدی را … The post رکوردهای فروش پیدرپی لامبورگینی و...
صنعت خودرو مشکلات جدی را تجربه کرده و کمبود میکروچیپ ها دردسرهای زیادی را ایجاد نموده است. بسیاری از خودروسازان مجبور به توقف خطوط تولید خود شدهاند و حتی اشکودا تولید خودرو در خاک خود را تا پایان سال متوقف نموده است. علیرغم این موضوع، یکی دیگر از برندهای گروه فولکسواگن رکورد فروش جدیدی را در نهماهه ابتدایی سال جاری بر جای گذاشته است.
لامبورگینی با افتخار اعلام کرده از ماه ژانویه تا سپتامبر امسال تعداد ۶۹۰۲ دستگاه خودرو به فروش رسانده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است. به این ترتیب ایتالیاییها شاهد رشد فروش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش بوده و حتی پارسال نیز فروش نهماهه ابتدایی لامبورگینی ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است. با وجود سفارشهای جدید، لامبورگینی مطمئن است به رکورد فروش دیگری در پایان سال جاری دست خواهد یافت.
منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا همچنان مهمترین بازار لامبورگینی بوده و تعداد ۲۶۲۲ دستگاه از محصولات این برند راهی مناطق موردبحث شده است که این هم رشد ۱۷ درصدی را نشان میدهد. بازار آمریکا تعداد ۲۴۰۷ دستگاه از محصولات لامبورگینی را پذیرا شده که حاکی از رشد ۲۵ درصدی بوده و منطقه آسیا-اقیانوسیه هم با فروش ۱۸۷۳ دستگاهی و رشد ۲۸ درصدی در جایگاه سوم مهمترین بازارهای لامبورگینی قرار دارد.
احتمالاً میدانید که اوروس همچنان پرفروشترین محصول این برند بوده و در نهماهه اول امسال تعداد ۴۰۸۵ دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. رتبه دوم به اوراکان با فروش ۲۱۳۶ دستگاهی و رشد فروش ۲۸ درصدی تعلق داشته و آونتادور هم با فروش ۶۸۱ دستگاهی در جایگاه سوم قرار دارد. لامبورگینی میگوید این سوپرکار علیرغم سن بالای خود همچنان عملکرد پایداری در بازار داشته است.
استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی میگوید:
برند لامبورگینی با تولید و عرضه گسترده محصولات ۱۰ و ۱۲ سیلندر و شاسیبلند اوروس جایگاهی فوقالعاده قدرتمند دارد. این کمپانی نه تنها توانسته به مشکلات ۱۸ ماه گذشته صنعت خودرو فائق آید بلکه به رشد پایدار خود ادامه داده و این اتفاق به لطف سبد محصولات قوی، جذابیت برند در سراسر جهان و استراتژی کسبوکار و شبکه نمایندگیها رخ داده است.