آیا قوانین جدید FATF بازار رمزارزها را نابود می‌کند؟


آیا قوانین جدید FATF بازار رمزارزها را نابود می‌کند؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) کارگروه ویژه اقدام مالی برای ارزهای دیجیتالی قوانین جدیدی را در نظر گرفته که طی هفته آینده جزئیات آن منتشر خواهد شد، اما آیا قوانین جدید FATF بازار رمزارزها را به نابودی خواهد کشاند؟ مارکوس پلیر، رئیس کارگروه ویژه اقدام مالی عنوان کرد در جدیدترین نشست FATF به شکل ویژه به ارزهای دیجیتالی پرداختیم و... نوشته آیا...

کارگروه ویژه اقدام مالی برای ارزهای دیجیتالی قوانین جدیدی را در نظر گرفته که طی هفته آینده جزئیات آن منتشر خواهد شد، اما آیا قوانین جدید FATF بازار رمزارزها را به نابودی خواهد کشاند؟

مارکوس پلیر، رئیس کارگروه ویژه اقدام مالی عنوان کرد در جدیدترین نشست FATF به شکل ویژه به ارزهای دیجیتالی پرداختیم و قرار است به زودی راهنمای بازبینی شده خود را در خصوص این حوزه منتشر کنیم. وی افزود این راهنما بر پایه سنجش ریسک دارایی‌های مجازی و سرمایه‌گذاری روی آنها در نظر گرفته شده و طی هفته آینده منتشر خواهد شد.

مدتی قبل نیز تعدادی از کشورهای عضو گروه ۷ به ویژه کشور ژاپن درخواست کردند تا با هدف مقابله با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی فعالیت‌های مجرمانه و تروریستی با رمزارزها یک چارچوپ قانونی بین‌المللی برای ارزهای دیجیتالی ایجاد شود. گفتنی است از مدت‌ها قبل تا به امروز وظیفه نظارت و قانون‌گذاری در حوزه مقابله با پولشویی و ریسک مالی به کارگروه FATF محول شده و این کارگروه از ۲ سال قبل به شکل جدی روی فناوری‌های نوین مالی مانند دیفای و ان اف تی تمرکز کرده است.

قوانین جدید FATF برای بازار رمزارزها

کارگروه ویژه اقدام مالی در دستورالعمل آینده خود در خصوص اعمال استانداردهای این گروه روی رمزارزهای با ارزش ثابت (Stablecoins) توضیحاتی را ارائه خواهد کرد. مارکوس پلیر در ادامه بیان کرد از کلیه کشورها خواسته‌ایم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن استانداردهای FATF را روی تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی و روی سیستم داخلی خود پیاده‌سازی کنند.

گفتنی است پس از این که FATF اعلام کرد طی هفته آینده روی بازار رمزارزها قوانین جدیدی اعمال می‌شود، بازار ارزهای دیحیتالی با ریزش شدیدی مواجه شد؛ زیرا بسیاری بر این باورند که دولت‌ها و نهادهای بانکی برای پیروی از قوانین این کارگروه باید از این پس روی معاملات این دارایی‌ها نظارت‌های دقیقی را انجام دهند.

سیان جونز، تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه ایکس رگ در همین خصوص عنوان کرد راهنمای FATF به شکل ویژه برای حوزه فناوری مالی غیر متمرکز که با نام دیفای شناخته می‌شود در نظر گرفته شده است، البته ان اف تی‌ها نیز شامل این قوانین خواهند شد. وی افزود بدون شک این دستورالعمل سختگیرانه به شکل جامع به اجرا خواهد رسید و این صنعت برای انطباق با این قوانین باید هزینه بالایی را متحمل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی