عضو کمیسیون طرح صیانت: شبکه های اجتماعی خارجی اگر در ایران دفتر نزنند از داخلی‌‌ها استفاده می‌کنیم


عضو کمیسیون طرح صیانت: شبکه های اجتماعی خارجی اگر در ایران دفتر نزنند از داخلی‌‌ها استفاده می‌کنیم

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) طبق گفته نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، در صورت عدم همکاری شبکه های اجتماعی خارجی برنامه‌های داخلی جایگزین می‌شوند. حسین میرزایی، نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت عنوان کرد که هدف اصلی از طرح صیانت قانون‌مند کردن فضای مجازی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود...

طبق گفته نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، در صورت عدم همکاری شبکه های اجتماعی خارجی برنامه‌های داخلی جایگزین می‌شوند.

حسین میرزایی، نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت عنوان کرد که هدف اصلی از طرح صیانت قانون‌مند کردن فضای مجازی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در این فضا است تا بتوان در آینده موتورهای جست‌وجوگر و همچنین شبکه های اجتماعی باکیفیت داخلی ایجاد کرد و به هیچ عنوان طرح صیانت برای مسدودسازی فضای مجازی مطرح نشده است.

حمایت از کسب و کارهای مجازی با اجرای طرح صیانت

وی ادامه داد مجلس قصد دارد تا با اجرایی کردن این مصوبه از افرادی که در فضای مجازی کسب و کار دارند پشتیبانی همه جانبه کند و همچنین تعداد زیادی شغل در این فضا ایجاد کند. ما تصمیم گرفتیم برای قانون و مقررات طرح صیانت با کمک مراجع ذی‌صلاح از جمله قوه قضائیه، دولت،‌ مجلس، نیروهای امنیتی و همچنین متخصصانی که در حال حاضر هیچ‌گونه مسئولیتی در دولت ندارد کمیسیون عالی تشکیل دهیم که مسئولیت اجرای این طرح بر عهده وزارت ارتباطات خواهد بود.

ما قصد داریم تا با اجرایی کردن طرح صیانت زیرساخت‌های مورد نیاز برای بهره‌برداری حداکثری از فضای مجازی را به وجود بیاوریم تا در آینده بتوانیم در این فضا پیشرفت چشم‌گیری کرده و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. صندوق حمایت از ارایه خدمات پایه مجازی وظیفه تأمین هزینه‌های مورد نیاز طرح صیانت را بر عهده خواهد داشت که در ماده ۱۳ طرح صیانت به جزئیات این مسئله اشاره شده است.

استفاده از اپلیکیشن‌های جایگزین در صورت عدم همکاری شبکه های اجتماعی خارجی

نماینده کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که در صورتی که شبکه‌ های اجتماعی خارجی حاضر به تأسیس دفتر در ایران نشوند کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت، عنوان کرد که هم‌اکنون میزان قابل توجهی از درآمد شبکه های اجتماعی خارجی از حضور ایرانی‌ها در این فضا به دست می‌آید و به همین دلیل آن‌ها باید حاضر به همکاری با ایران شوند. در صورتی که اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام از همکاری با ایران سرباز بزنند اپلیکیشن‌های بومی و خارجی جایگزین آن‌ها خواهند شد که این مسئله چندان به نفع آمریکا نیست.

علاوه بر این مطابق با بند ۲۷ طرح صیانت، چنانچه شبکه های اجتماعی خارجی حاضر به تأسیس دفتر در ایران نشوند وزارت ارتباط وظیفه دارد تا برنامه‌هایی را به جای آن‌ها معرفی کند و این شبکه‌های اجتماعی تا زمان معرفی نشدن جایگزین فیلتر نخواهند شد.

میرزایی در انتها خاطرنشان کرد که اصلی‌ترین هدف از طرح صیانت جلوگیری از ضایع شدن حقوق افراد در فضای مجازی است. مثلا چنانچه اطلاعات افراد به وسیله این برنامه‌ها دزدیده شده یا صفحه‌ای از دسترس خارج شود باید چه کسی مسئولیت این قضیه را بر عهده بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022