نتایج سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس 70 پرو پلاس منتشر شد


نتایج سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس 70 پرو پلاس منتشر شد

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) گوشی Vivo X70 Pro Plus را می‌توان از بسیاری جهات یک پرچمدار تمام عیار دانست؛ اما آیا سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس 70 پرو پلاس نیز چنین چیزی را نشان می‌دهند؟ ویوو ایکس 60 پرو پلاس از یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد؛ اما امسال شرکت سازنده تصمیم گرفته نسل جدید این... نوشته نتایج سرعت شارژ و تست باتری...

گوشی Vivo X70 Pro Plus را می‌توان از بسیاری جهات یک پرچمدار تمام عیار دانست؛ اما آیا سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس نیز چنین چیزی را نشان می‌دهند؟

ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد؛ اما امسال شرکت سازنده تصمیم گرفته نسل جدید این گوشی را با افزایشی اندک به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کند. رقبای پرچمدار جدید ویوو اکثرا به باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و اگر ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس نیز از باتری بزرگتری بهره می‌برد، می‌توانست عملکرد بهتری از خود در تست باتری نشان دهد. هرچند که همه چیز در ظرفیت باتری خلاصه نمی‌شود.

تست باتری ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس

نتایج سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس 70 پرو پلاس منتشر شد

ویوو ایکس ۷۰ پرو + در دو تست اول عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۴ ساعت و ۴۴ دقیقه ویدیو پخش کند و در هنگام وبگردی نیز تا ۱۴ ساعت و ۱۵ دقیقه دوام بیاورد.

در تست‌های اشاره شده رزولوشن نمایشگر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل بود و نرخ تازه‌‌سازی نیز به ترتیب روی ۱۲۰ و ۶۰ هرتز تنظیم شده بود. هرچند که در نمایشگر‌های LTPO به خاطر فناوری رفرش ریت تطبیقی نمی‌توان خیلی از این اعداد مطمئن بود.

نتایج سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس 70 پرو پلاس منتشر شد

عملکرد نماینده ویوو در تست تماس صوتی ۳G با رکورد ۲۴ ساعت و ۵۶ دقیقه نسبتا متوسط ارزیابی می‌شود. هرچند که ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس در حالت استندبای نسبت به سایر دستگاه‌های مجهز شده به تراشه‌های بالارده اسنپدراگون مصرف انرژی بیشتری دارد و همین نیز باعث شد که در تست باتری GSMArena امتیاز کلی ۸۴ ساعت را از آن خود کند.

این امتیاز بد نیست؛ اما برای یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۲۱ ابدا تحسین برانگیز نیست. جالب اینجاست که حتی اگر رزولوشن نمایشگر را روی حالت ۱۰۸۰p هم تنظیم کنید، نتایج تغییر محسوسی نمی‌کنند؛ بنابراین بهتر است از رزولوشن بالا لذت ببرید و نگران تاثیر آن بر عمر باتری نباشید.

سرعت شارژ

ویوو با فناوری شارژ سریع بیگانه نیست و Vivo X70 Pro Plus نیز از استاندارد فلش شارژ این شرکت با حداکثر توان ۵۵ وات پشتیبانی می‌کند. مدلی که در این تست حضور داشت به همراه یک آداپتور ۶۶ وات عرضه شده بود که می‌توانست در بهترین حالت خروجی ۲۰ ولت و ۳.۳ آمپر را ارائه دهد. هرچند که گوشی به حالت ۱۱ ولت و ۵ آمپر تمایل داشت.

نتایج سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس 70 پرو پلاس منتشر شد

شارژ کامل باتری ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس با استفاده از شارژر همراه ۴۸ دقیقه طول می‌کشد. در ۳۰ دقیقه اولیه نیز ۸۰ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد. این میزان اندکی از مدل ایکس ۶۰ پرو پلاس کمتر است؛ اما باید این را نیز در نظر گرفت که X70 از باتری بزرگتری بهره می‌برد.

به طور کلی سرعت شارژ ایکس ۷۰ پرو پلاس در حدی نیست که آن را در زمره بهترین‌های بازار در این بخش قرار دهد، ولی در هر حال برای یک گوشی هوشمند کافی است.

نتایج سرعت شارژ و تست باتری ویوو ایکس 70 پرو پلاس منتشر شد

ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند. نه نسل قبلی این گوشی و نه ایکس ۷۰ پرو هیچکدام به فناوری شارژ بی سیم مجهز نشده بودند. ویوو در تبلیغات خود اعلام کرد که کاربران می‌توانند گوشی خود را به صورت بی سیم با حداکثر سرعت ۵۰ وات شارژ کنند؛ اما برای رسیدن به این سرعت، حتما باید از یکی از پد‌های شارژ بی‌ سیم ویوو استفاده کنید.

کنسرسیوم شارژ بی‌ سیم در وب‌سایت خود حداکثر توان ۱۱ وات را در برابر نام این گوشی نوشته است که یعنی اگر از شارژر بی‌ سیمی غیر از برند ویوو استفاده کنید، سرعت شارژ از ۵۰ به ۱۱ وات کاهش پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!