بتمن؛ فیلمی با بودجه 100 میلیون دلاری!


بتمن؛ فیلمی با بودجه 100 میلیون دلاری!

هزینه تولید جدیدترین فیلم «بتمن» نسبت به فیلم‌های قبلی آن و همچنین بسیاری از فیلم‌های DC کمتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌ها نشان می‌دهد بودجه تولید «بتمن» کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. آخرین فیلم از سری فیلم‌های بتمن با بازی رابرت پتینسون ساخته شده است که بتمن را در نبرد با ریدلر نشان می‌دهد و دیگر نقش‌های منفی مانند زن گربه‌ای و پنگوئن را نیز در بر می‌گیرد.

این فیلم، ابتدا برای اکران در ژوئن امسال تنظیم شده بود؛ اما به دلیل تأخیر‌های فراوان به دلیل شیوع ویروس کرونا، سرانجام قرار شد که این فیلم در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ اکران شود.

به نظر می‌رسد شخصیت اصلی این فیلم یعنی «بتمن» ترکیبی از دنیای رئال بتمن در فیلم‌های نولان و فانتزی‌های برتون و شوماخر باشد تا برادران وارنر و DC با وجود پنج فیلمی که در سال ۲۰۲۲ آماده اکران دارند، به این فیلم ایمان بیشتری داشته باشند.

اکنون به نظر می‌رسد که بتمن به دلیل بودجه کم تولید، نسبت به سایر آثار اخیر در این فرنچایز بسیار راحت‌تر سود می‌کند. بر اساس گزارش Deadline، بودجه بتمن ۱۰۰ میلیون دلار است، اما هیچ تأییدی از طرف برادران وارنر در مورد بودجه فیلم وجود ندارد.

هنوز مشخص نیست که ۱۰۰ میلیون دلار بودجه اولیه فیلم بوده است یا اینکه عوامل در هزینه تولید فیلم به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ و همچنین هزینه ایمنی اضافی به دلیل تست‌های روی صحنه، پول بیشتری را خرج کرده‌اند؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم تولید دنیای ژوراسیک تقریبا ۳ میلیون دلار برای هزینه تست کرونا برای صحنه‌ها خرج کرده است. علاوه بر این، دستمزد رابرت پتینسون برای حضور در نقش بتمن، ۳ میلیون دلار گزارش شده است که طریقه نگه داشتن بودجه توسط برادران وارنر را نشان می‌دهد.

«بتمن» پس از «بتمن، برای همیشه» که ۱۰۰ میلیون دلار بودجه داشت، ارزان‌ترین فیلم از سری فیلم‌های بتمن به حساب می‌آید. گران‌ترین فیلم بتمن هم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ساخته کریستوفر نولان با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری بود. بودجه این فیلم با بودجه فیلم «شزم» که بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار بود برابری می‌کند و تنها از فیلم‌های «پرندگان شکاری» با بودجه ۸۰ میلیون دلاری و «جوکر» با بودجه ۵۵ میلیون دلاری بالاتر است.

بیشتر بخوانید

جورج کلونی: بن افلک، بتمن را خراب کرد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر