نمایندگان سینمای بنگلادش و هند در اسکار 2022 مشخص شدند


نمایندگان سینمای بنگلادش و هند در اسکار 2022 مشخص شدند

بنگلادش و هند فیلم‌های خود در بخش بین‌الملل جایزه اسکار 2022 را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته اسکار بنگلادش، «ریحانا» به کارگردانی عبدالله محمد سعد را به عنوان نماینده این کشور در بخش بین‌المللی فیلم بلند اسکار ۲۰۲۲ انتخاب کرد.

این فیلم، داستان ریحانا، استادیار یک کالج پزشکی را دنبال می‌کند که برای حفظ هماهنگی بین کار و خانواده تلاش می‌کند، زیرا او باید تمام نقش‌های پیچیده معلم، پزشک، خواهر، دختر و مادر را ایفا کند. یک روز عصر، او شاهد دانشجویی است که از دفتر استاد بیرون می‌ رود و گریه می‌کند. زندگی ریحانا که عمیقا تحت تأثیر این رویداد قرار گرفته است، از کنترل خارج می‌شود.

فیلم «ریحانا» در جشنواره کن ظاهر شد؛ جایی که نامزد دریافت جایزه Un Certain respect شد و بعداً در جشنواره‌های ملبورن، بوسان، لندن و پینگیائو حاضر شد. از بازیگران آن می‌توان به آزمری هاک بادون، آفیا جاهین جایما و قاضی سمی حسن اشاره کرد. بادون نامزد بهترین بازیگر زن در جوایز آسیا و اقیانوسیه نیز شده بود.

کمیته فیلم اسکار هند نیز فیلم «سنگ‌ریزه‌ها» ساخته پی اس وینوتراج را به عنوان نماینده خود در بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی مراسم اسکار سال آینده انتخاب کرد.

داستان این فیلم در روستای تامیل نادو در جنوب هند اتفاق می‌افتد و داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که توسط پدر دائم‌الخمر خود بین روستا‌ها کشیده می‌شود تا مادرش را به خانه بازگرداند.

بیشتر بخوانید

آثاری که برای کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ رقابت می‌کنند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دل شیدایی