همگرایی نسخه شفا بخش برای درمان دردهای جهان اسلام است


همگرایی نسخه شفا بخش برای درمان دردهای جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، زهرا برهان زهی معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش زاهدان، در نوزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه وحدت پیام‌آور عقلانیت، حکمت و عدالت است، اظهار کرد: ما وحدتی را دنبال می‌کنیم که فلسفه‌ وجودی آن چهارده قرن گذشته رقم خورد «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا...

همگرایی نسخه شفا بخش برای درمان دردهای جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، زهرا برهان زهی معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش زاهدان، در نوزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه وحدت پیام‌آور عقلانیت، حکمت و عدالت است، اظهار کرد: ما وحدتی را دنبال می‌کنیم که فلسفه‌ وجودی آن چهارده قرن گذشته رقم خورد «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا».

وی اضافه کرد: بررسی آیات مختلف کتاب الهی و تفکر در احوال گذشتگان و عبرت‌آموزی از آن‌ها ما را با نیازهای امت اسلامی آشنا می کند و امت اسلامی را متوجه این مساله می‌کند که باید نسبت به رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بیشتر کوشا باشد.

این فعال فرهنگی زاهدان با اشاره به اینکه قرآن از ما می‌خواهد به روز باشیم، گفت: درخواست قرآن این است که متناسب با تغییر و تحولات آینده، آمادگی خاصی را داشته باشیم و با رویکردی کثرت‌گرا و نقشی پویا و مؤثر بتوانیم به اهداف متعالی خود دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هنوز نیم قرن از ولادت پیامبر(ص) نگذشته بود که سه تمدن بزرگ، رم، ایران و مصر در هم شکسته شد و یک قرن پس از آن تمدن عظیم و مقتدر و با عزت اسلام در مرکز جهان شکل گرفت. پیامبر با درایت، تیزهوشی، ذکاوت و مدیریت مدبرانه خود به شیوه‌های متحدسازی و انسجام قبایل، اقوام، سلایق و گروه‌های مختلف مسلط بود و از تمامی عوامل و مؤلفه‌ها و مبانی موثر در ایجاد وحدت دینی، سیاسی و اجتماعی نهایت بهره را برد.

برهان زهی از اتحاد امت اسلامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امام و رهبری نام برد و گفت: به صد دلیل مختلف وحدت اسلامی و انسجام واجب است و به صد دلیل دیگر هم رسیدن به این هدف شدنی است و هیچ ادله‌ای وجود ندارد، مبنی بر اینکه وحدت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تنها نسخه شفاف و اثربخش برای علاج دردهای جهان اسلام انسجام، یکدلی و همگرایی است،تصریح کرد: با کمال تاسف علاوه بر عوامل بیرونی که جهان اسلام مورد هجمه فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی استعمارگران قرار می‌گیرد، آسیب دیگری که بر وحدت اسلامی اثر منفی می‌گذارد، ناآگاهی و کج ‌فهمی در میان مسلمانان است.

معاون اداره ‌کل آموزش و پرورش زاهدان با اشاره به اینکه با جهل نسبت به خدا، رسول خدا(ص) و شریعت، رفتارهای مبتنی بر تفریط و افراط به وجود می‌آید، گفت: با جهل نسبت به موارد مذکور تعصباتی که مبتنی بر تعادل و تفکر نباشد، به وجود می‌آید و باعث سوء استفاده دشمنان و شکل گیری جریان‌های تکفیری می‌شود تا گروهی از مسلمانان خودشان را ذی‌حق بدانند و گروهی دیگر از مسلمانان را تکفیر کنند.با این سیاست، مسلمین از همدیگر فاصله می‌گیرند.

وی از ناآگاهان به‌ عنوان پیاده‌ نظام دشمن نام برد و گفت: دشمنان برای نابودی مسلمین و اسلام، تمامی امکانات سیاسی و اقتصادی و تجهیزات خود را بسیج کردند تا اسلام را مضمحل و تضعیف کنند؛ بنابراین وظیفه‌ ماست با تیزهوشی و درایت و آگاهی و اقتدار نسبت به این ترفند استعمارگران آگاه و مسلط باشیم.

برهان زهی با تاکید بر اینکه بیزاری جستن از دشمنان باید توسط همه مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر ناآگاهی، انفعال و افتراق باشد، آینده‌ مسلمین و جهان اسلام در مصادره بیگانگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403