امتناع از وحدت موطن انسان را در معرض ضعف قرار خواهد داد  


امتناع از وحدت موطن انسان را در معرض ضعف قرار خواهد داد  

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ آدام شانتادزه، مفتی غرب گرجستان در نوزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت، اظهار داشت: دین یک قانون الهی است که به مردم در دستیابی به خوشبختی زمینی و معنوی کمک می کند، خداوند متعال انسان را به عنوان وارث زمین قرار داده و او را بنده خود اعلام کرده است. وی افزود: جوهر همه ادیان عشق...

امتناع از وحدت موطن انسان را در معرض ضعف قرار خواهد داد  
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ آدام شانتادزه، مفتی غرب گرجستان در نوزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت، اظهار داشت: دین یک قانون الهی است که به مردم در دستیابی به خوشبختی زمینی و معنوی کمک می کند، خداوند متعال انسان را به عنوان وارث زمین قرار داده و او را بنده خود اعلام کرده است.

وی افزود: جوهر همه ادیان عشق به خداوند است، لذا هیچ دینی افراط گرایی و هراس افکنی را موعظه یا تصدیق نمی کند و باید گفت برخی ادیان حتی نفی افراط گرایی را تقوا می دانند؛ همه ما میدانیم که هیچ دینی ذاتا خشونت و تروریسم را تبلیغ نمی کند؛ بنابراین نسبت دادن آن به دین غیرقابل قبول است، در نتیجه ، کلمات "دین" ، "جنگ" ، "تروریسم" ، "خشونت" و دیگر کلمات مشابه را حتی نمی توان در یک زمینه به کار برد.

شیخ شانتادزه تصریح کرد: مسیری که توسط خداوند متعال ایجاد شده است دستیابی به شادی های این جهانی و آن جهانی است و باید گفت تخطی از این مسیر منجر به ایجاد نزاع و دشمنی بین مردم می شود؛ نزاعی که نقش جهالت به خوبی در آن دیده می شود.

مفتی غرب گرجستان اضافه کرد: مسلمانان باید به خوبی درک کنند که غفلت از وحدت و پیروی از تمایلات تفرقه انگیز مخرب است؛ چراکه این راه اسلام نیست، ما نمی توانیم ایمان خود را به این طریق حفظ کنیم و برای مدتی طولانی زندگی کنیم، امتناع از وحدت موطن انسان را در معرض ضعف و مرگ قرار خواهد داد.

شیخ شانتادزه با بیان اینکه خداپرستی صادقانه، پیروی از قرآن، عبادت و اتحاد در جامعه اسلامی ضامن موفقیت و زندگی شاد و هماهنگ است، اظهار داشت: ما باید در برابر تفکیک، تجزیه و هرج و مرج در جامعه مقاومت کنیم، پیش از هر چیز، قلب مسلمانان باید با ایمان واقعی حول محور الهی متحد شود و همه امور مطابق قرآن و با تلاش مشترک انجام شود.

مفتی غرب گرجستان تصریح کرد: اگر مسلمانان به اجماع جامعه توجه نکنند و از هم بپاشند، ناگزیر دچار یأس و ناامیدی می شوند، این برای یک فرد بسیار خطرناک است که بگوید به تنهایی از ایمان، سرزمین، عزت و افتخار خود دفاع خواهد کرد باید بدانیم که ایستادگی در راه ایمان به تنهایی ممکن نیست.

وی در همین خصوص ادامه داد: "الگوی امت" یا "الگوی اجتماعی" که توسط اسلام معرفی شده است به وضوح ثابت می کند که بهترین مدل، الگوی زندگی مشترک، حمایت، محبت و احترام در بین مردم و به ویژه در میان مسلمانان است.

شیخ شانتادزه با بیان اینکه "مدل امت" حکمی است بر اساس اصول اسلام و مفهومی است که معرف طیف گسترده ای از دیدگاه های عمومی فارغ از ملیت، زبان و... است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) مومنان را اینگونه توصیف می کند: "مومنان مانند پیکر یکپارچه ای هستند که یکدیگر را مورد مهر، محبت و حمایت خود قرار می دهند. وقتی یک عضو این پیکر دچار بیماری می شود، تمامی اعضای دیگر نیز دچار بی قراری می گردند.

مفتی غرب گرجستان با اشاره به اینکه ویژگی اصلی که امت اسلامی را از سایر جوامع متمایز کند، ایمان، عدالت مثال زدنی، وحدت، صلح و اعتماد است، گفت: این بدان معناست که مسلمانان برای رسیدن به اوج در همه زمینه‌ها چه علمی و یا چه توسعه فناوری به وحدت نیاز دارند.

شیخ شانتادزه اذعان داشت: واژه "اسلام" که برگرفته از ریشه های "Silim" و "Selaam" است، به معنی اطاعت ، صلح و امنیت است، هدف اسلام ایجاد محیطی آرام، و قابل اعتماد به جای ناآرامی، تقابل، هراس و جنگ است، باید گفت در قرآن ، کلمات "صلح" و "توافق" اغلب برای نشان دادن آشتی استفاده می شود؛ بنابراین، آنچه از این پیام در می یابیم نیاز فوری انسان به برقراری صلح درونی، صلح با جامعه ای که در آن زندگی می کند و حتی صلح با دشمنان است.

وی در پایان گفت: مسلمانان باید در قالب پیکره واحد متحد شوند، ارزشهای عمومی نوین را حفظ کرده و از عدالت و حقوق بشر صیانت نمایند؛ و هرگز نباید فراموش کنند که این ارزشها اساس اخلاق اسلامی است و قدرت و موفقیت تنها در وحدت و همزیستی مسالمت آمیز نهفته است.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در