مراسم گرمی چیست؟ | زمان برگزاری گرمی 2022


مراسم گرمی چیست؟ | زمان برگزاری گرمی 2022

مراسم Grammy یکی از مهم‌ترین محفل‌های موسیقی است که در آن، موسیقی‌دانان گرد هم جمع می‌شوند. این رویداد از اعتبار بالایی در بین اهالی موسیقی برخوردار است. اما به طور دقیق مراسم گرمی چیست؟ مراسم گرمی چیست؟ موسیقی جزو جدایی‌ناپذیر انسان‌هاست؛ هنری گوشنواز که تمام احساسات انسان را درگیر می‌کند. در همه حال و شرایط، شنیدن […] نوشته مراسم گرمی چیست؟ |...

مراسم گرمی چیست؟

موسیقی جزو جدایی‌ناپذیر انسان‌هاست؛ هنری گوشنواز که تمام احساسات انسان را درگیر می‌کند. در همه حال و شرایط، شنیدن موسیقی می‌تواند حال و هوای آدم‌ها را عوض کند. به همین منظور، محفلی بزرگ در جهان برگزار می‌شود که به اهالی موسیقی ارج می‌نهد و از آنها قدردانی می‌کند.

مراسم Grammy بزرگترین رویداد موسیقی جهان به حساب می‌آید. این مراسم از اعتبار بالایی در بین موسیقی‌دانان برخوردار است. این مراسم توسط Recording Academy به صورت سالانه برگزار می‌شود. هدف این مراسم معرفی بهترین‌های موسیقی در سالی که گذشت است و جوایز مهمی به افراد برگزیده اهدا می‌شود.

نماد مراسم Grammy یک گرامافون طلایی‌رنگ است. تندیس این گرامافون به بهترین‌های عرصه موسیقی اهدا می‌شود. جالب است بدانید، اسم این مراسم در واقع بر اساس اسم مخفف دستگاه پخش موسیقی گرامافون انتخاب شده است.

مراسم گرمی چیست؟ | زمان برگزاری گرمی 2022مراسم گرمی توسط آکادمی Recording برگزار می‌شود

مراسم گرمی در چند دسته‌بندی برگزیدگان و محبوب‌ترین موزیسین‌ها و قطعات موسیقی را انتخاب می‌کند. این رویداد در نظر دارد بهترین‌های هر سبک مثل پاپ، راک، کلاسیک و آر اند بی را به صورت مجزا معرفی کند.

مهمترین جوایز این رویداد، جوایز بهترین آلبوم سال، استودیو یا تهیه‌کننده سال، ترانه سال و بهترین هنرمند سال است. هنرمندان بزرگی مثل Adele، بیلی ایلیش و سم اسمیت از جمله برندگان این مراسم محسوب می‌شوند.

شایان ذکر است، نامزدهای منتخب جوایز گرمی توسط آکادمی Recording انتخاب می‌شود. این آکادمی اعضای مخصوص این مراسم که از متخصصین موسیقی هستند را انتخاب می‌کند. اعضای آکادمی حق رأی‌دهی به آثار برگزیده سال پیدا می‌کنند. سپس اعضای آکادمی آثار سال را بررسی و بهترین‌های هر بخش را انتخاب می‌کنند.

مراسم گرمی چیست؟ | زمان برگزاری گرمی 2022جایزه گرامافون طلایی مراسم گرمی

مراسم گرمی ۲۰۲۲‌ کی برگزار می‌شود؟

تاکنون ۶۲ دوره از مراسم گرمی در کشور آمریکا برگزار شده است. شصت‌ و سومین دوره رویداد Grammy 2022 در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. با توجه به پاندمی کرونا، آکادمی Recording قصد دارد مراسم گرمی ۲۰۲۲ را به صورت مجازی برگزار کند.

مراسم گرمی از طریق شبکه‌های CBS و CBS All Access به صورت زنده پخش می‌شود. همچنین، علاقه‌مندان موسیقی می‌توانند از طریق سایت Grammy.com نیز این رویداد بزرگ موسیقی را تماشا کنند.

جالب است بدانید، آثار کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده برجسته ساز کمانچه، دو بار برای جوایز مراسم گرمی نامزد شده است. این استاد بزرگ موسیقی ایران برای آلبوم‌ «باران» نامزد جایزه بهترین آلبوم سنتی جهان شده بود. همچنین، وی به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما، برنده جایزه گرمی بهترین موسیقی جهان شد.

نظر شما درباره مراسم گرمی چیست؟ آیا شما این رویداد را دنبال می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲ کی است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل