علمای جهان اسلام با پیشینه طلبگی به جایگاه رفیع علمی و فقهی رسیدند


علمای جهان اسلام با پیشینه طلبگی به جایگاه رفیع علمی و فقهی رسیدند

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: علمای بزرگ جهان اسلام از جمله آیت‌الله حائری، آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبائی و علامه امینی و امام‌ خمینی (ره) با پیشینه طلبگی و پشتکار به جایگاه رفیع علمی و فقهی رسیدند.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه مراغه افزود: علمای بسیاری با فقر و نداری بزرگ شده و به جایگاه والای علمی و فرهنگی رسیده‌اند که نمونه بارز آن مراجع عظام تقلید، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: طلبگی دارای جایگاه رفیعی بوده و پس از انبیا و امامان، علما و روحانیان دارای جایگاه معنوی، علمی و فرهنگی بزرگ هستند و نزدیکترین افراد به جایگاه نبوت محسوب می‌شوند.

وی گفت: امروز نیز آحاد مردم هم باید بدانند که طلبگی امر مهمی است و طلبه‌ها برای رسیدن به مدارج بالای علمی و فقهی تلاش بسیار می‌کنند و بر همین اساس باید مردم به روحانیون و علما اجر نهاده و آنان را گرامی دارند.

علمای جهان اسلام با پیشینه طلبگی به جایگاه رفیع علمی و فقهی رسیدند

وی خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه مراغه افزود: باید حالت عبودیت خالص به درگاه الهی را در خود احیا کنیم؛ به ویژه روحانیون و طلاب در این زمینه اهتمام خاصی داشته باشند چراکه لباس سربازی اهل بیت و امام زمان (عج) را بر تن داشته و این عمامه و قبا لباسی مقدس است.

وی ادامه داد: اگر طلاب در عبادت و کارهای خود خالص بوده و از نظر شئونات اسلامی کوشا باشند، به مقامی خواهند رسید که فرشتگان نیز به آن جایگاه غبطه می‌خورند.

وی با اشاره به خصایص اخلاقی پیامبر (ص) اضافه کرد: ایشان بهترین اسوه و الگو برای کسانی است که به خداوند ایمان دارند و پروردگار را یاد می‌کنند.

وی افزود: اگر از عبودیت، استقامت، سخاوت و مهربانی پیامبر و اهل بیت تاسی و تبعیت کنیم، سعادت دنیا و آخرت نصیب ما خواهد بود.

به گزارش ایرنا در این آیین همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ۱۴ نفر از طلاب حوزه علمیه مراغه به لباس روحانیت ملبس شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته