اعتبار جشنواره فیلم کوتاه به فیلمسازان امید می‌دهد


اعتبار جشنواره فیلم کوتاه به فیلمسازان امید می‌دهد

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم کوتاه «جان داد»، گفت: اینکه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان دروازه ورودی اسکار انتخاب شده اعتباری برای این رویداد و فیلمسازان است و به ما انگیزه می‌دهد.

سهیلا پورهاشمی کارگردان فیلم کوتاه جان داد که در مسابقه ملی و بین‌الملل سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره داستان فیلم خود، اظهار داشت: ماجرای جان داد درباره دختربچه‌ای است که به تازگی شاهد مرگ مادرش بوده است و درحال حاضر در مردابی به همراه پدرش که به صید ماهی می‌پردازد، زندگی می‌کند. جان دادن ماهی‌ها برای دختر بچه فیلم یادآور مرگ مادرش است.

وی درباره ایده این فیلم توضیح داد: فیلمنامه فیلم جان داد مانند دکمه‌ای بود که برایش کتی دوخته شده بود. من روزی در بازار ماهی‌فروشان رشت می‌گشتم که شاهد پروسه طولانی جان دادن ماهی‌ها که می‌تواند باعث آزار کسی باشد، بودم، این مساله ایده‌ من برای ساخت جان داد شد.

پورهاشمی در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: این جشنواره برای ما فیلمسازان فیلم کوتاه از اهمیت بسیاری برخوردار است. در همه جشنواره‌های سراسر دنیا کم و کاستی‌هایی وجود دارد که درباره آن نظری ندارم چراکه نفس برگزاری این جشنواره یعنی جمع شدن فیلمسازهای فیلم کوتاه و امکان اکران، چه حضوری و چه آنلاین، باتوجه به شرایط همه‌گیری کرونا برای من ارزشمند است.

این فیلمساز درباره اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران امتیاز بتدیل شدن به دروازه ورودی اسکار (اسکار کوالیفای) را کسب کرده است، تاکید کرد: این اتفاق جزو فرصت‌های عالی‌ برای فیلمسازان فیلم کوتاه است و فکر می‌کنم که قطعا در تولیدات فیلم کوتاه تاثیر خود را می‌گذارد، قطعا در آینده شاهد فیلم‌های جدی‌تر در جشنواره خواهیم بود.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در حال برگزاری است. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان