سفر رئیس جمهوری تکمیل پروژه‌های زیرساختی را در اردبیل تسریع می‌کند


سفر رئیس جمهوری تکمیل پروژه‌های زیرساختی را در اردبیل تسریع می‌کند

رکنا؛استاندار اردبیل تاکید کرد که سفر رئیس جمهوری موجب تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های زیرساختی در این استان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سید حامد عاملی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جاده‌ای نیمه از برنامه‌های اولویت دار استان است و با تدابیری که اندیشیده شده است ۵۲ کیلومتر تا دو ماه آینده به بزرگراه‌های استان افزوده می‌شود.

عاملی گفت: استان اردبیل از نظر بزرگراه‌ها جزء استان‌های کمتر توسعه یافته است و در حالی که میانگین بزرگراه در کشور ۲۴ درصد می‌باشد این میزان در اردبیل ۱۲ درصد است.

استاندار اردبیل همچنین اضافه کرد: تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل دیگر برنامه اولویت‌دار دولت در این استان است که با اتخاذ تدابیر لازم و سرعت بخشیدن به کار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه مهم پایاب سد خداآفرین، اهمیت این پروژه به لحاط اقتصادی و ایجاد اشتغال را مورد اشاره قرار داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه امکان ایجاد ۱۰ هزار شغل در منظقه مغان محقق می‌شود.

عاملی در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی نیز گفت: این مهم مصوبه مجلس است و از نظر محل اجرایی نیز باید جایی انتخاب شود که دارای گمرک و مرز باشد.

وی بیان کرد: مطالعات مکان‌یابی به صورت تخصصی در حال انجام است و با اتمام مطالعات و عملیاتی شدن می‌تواند جذابیتی مهم برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

وی به تاکید رییس جمهوری مبنی بر فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در استان‌های مرزی اشاره کرد و افزود: استان‌های مرزی دارای پتانسیل خوبی هستند و این مزیت نباید برای استان‌ها تهدید تصور شود.

عاملی گفت: در این راستا دنبال این هستیم برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی با جمهوری آذربایجان برنامه‌ای تدوین شود و در این خصوص با همکاری وزارت امور خارجه و نهاد‌های مربوطه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با این کشور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها را بهترین راه جذب سرمایه و سرمایه گذار به استان است افزود: این مهم با همکاری وزارتخانه‌ها محقق می‌شود و در این راستا برنامه‌های لازم با مشارکت مدیران استان تدوین و عملیاتی می‌شود.

رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا‌ی دولت در هشتمین سفر استانی روز جمعه میهمان مردم اردبیل بودند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد